ART BOX GALLERY S.A.

Poznaj pierwszą w Polsce galerię sztuki cyfrowej!

Art Box Experience to pierwsza w naszym regionie Europy w pełni cyfrowa przestrzeń kulturalno-rozrywkowa, oferującą zwiedzającym unikalne wrażenia sensoryczne, której uruchomienie planowane jest na Q1 2022 r. Założona m.in. przez Piotra Sikorę (współproducent „Katedry”, „Wiedźmina”) położona w centrum Warszawy galeria stwarzać będzie innowacyjną formę rozrywki, oferując zwiedzającym unikatowe doświadczenia wizualne i dźwiękowe. Jedyne takie miejsce w skali kraju, zastosowana technologia oraz centralna lokalizacja sprawią, że będzie to jedno z topowych miejsc na mapie Warszawy. Przestrzeń wystawienniczą Art Box Experience oparto o autorski pomysł rozwiązań systemowych, umożliwiających stworzenie wrażenia mobilnej, żywej przestrzeni cyfrowej (jak w VR) w fizycznej lokalizacji. Projekt ten oferuje gościom wyjątkowe doświadczenia poprzez kombinację nowoczesnych technik animacji oraz dźwięku prezentowanych na ekranach projekcyjnych i 360 LED. Aby otrzymywać informacje o tej kampanii, zapisz się do Alertu Inwestora.

Powiadom mnie o starcie

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

Art Box Experience to zaawansowany projekt stworzenia pierwszej w pełni cyfrowej przestrzeni w Polsce. Celem mających rozpocząć się jesienią br. prac wykończeniowych na prawie 800 m.kw. powierzchni w zrewitalizowanej Fabryce Norblina przy ul. Żelaznej 51/53 w Warszawie jest uruchomienie w Q1 2022 r. innowacyjnej przestrzeni multimedialnej o zmiennym repertuarze. Układ mobilnych wystaw jest w pełni zautomatyzowany i rekonfigurowany za pomocą pierwszego na świecie systemu podnoszonych ekranów, połączonego z wielokanałowym systemem projekcyjnym, warstwą interaktywną oraz dźwiękową. Dzięki temu zmiana ścieżki zwiedzania oraz kontentu pokazów multimedialnych możliwa będzie w przeciągu sekund. Za pomocą unikalnego systemu projekcyjnego możliwe będzie m.in. utworzenie 9 pomieszczeń.

Galeria Art Box Experience to nie tylko przestrzeń immersyjna, ale również sklep z pamiątkami oraz panorama cafe, co stanowić będzie zachętę m.in. dla rodzin z dziećmi oraz pozwoli na dodatkową dywersyfikację źródeł przychodu. Digitalowy charakter wystaw pozwala na stworzenie dowolnego kontentu o różnorodnej tematyce edukacyjnej i rozrywkowej. Przewidywana liczba gości to 220 osób na godzinę, a czas zwiedzania wystaw 45 minut.

Prace budowlane w Fabryce Norblina przy ul. Żelaznej 51/53 w Warszawie.

Atuty spólki

Co nas wyróżnia?

  • Dotychczasowe inwestycje związane z działalnością spółki to ponad 3 mln zł, z czego:
    • 800 tys. zł zostało przeznaczone na prace projektowe, sprzęt multimedialny i utworzenie części kontentu do wystaw „Retro Warszawa” oraz „Save the Planet”.
    • W lipcu 2020 roku spółka zawarła z Fabryką Norblin 10-letnią umowę najmu 800 mkw. powierzchni. Wynajmujący uznał projekt za niezwykle obiecujący, dlatego postanowił wesprzeć go kwotą 2,2 mln zł netto na prace adaptacyjne w przestrzeni wystawienniczej. Fabryka Norblina należy do notowanej na GPW Grupy Capital Park, która zarządza portfelem nieruchomości o łącznej powierzchni 213 tys. mkw. i wartości rynkowej 1,8 mld zł. Termin realizacji inwestycji planowany jest na 1Q 2022 r.
  • Wieloletnie doświadczenie zespołu w tworzeniu widowisk multimedialnych oraz w produkcji animacji, filmów i konwentów opartych na VFX i CGI stanowi dużą barierę technologiczną dla ewentualnej konkurencji.
  • W pełni multimedialna przestrzeń z własnym systemem ekranowo-multimedialnym, który pozwala na rekonfigurację pomieszczeń oraz podejście do różnorodnego repertuaru bardziej przypominającego repertuar kina niż galerii – co wyróżnia spółkę na tle światowym.
  • Własność intelektualna:
    • autorski projekt zautomatyzowanych podnoszonych ekranów, służących do zmiany układu pomieszczeń, działający prototyp oraz projekt rozmieszczenia multimediów,
    • koncepcja innowacyjnej wystawy multimedialnej o tematyce ekologicznej oparta na filmie „Save the Planet” – reżysera Jarbasa Agnelli,
    • projekt innowacyjnej wystawy o przedwojennej Warszawie “Retro Warszawa” (m.in. prawa do zagranicznych filmów archiwalnych i zdjęć), Materiał został przez spółkę zremasterowany do jakości 2K oraz pokolorowany z wykorzystaniem AI.
    • w przyszłości Spółka będzie tworzyć wiele projektów, których będzie właścicielem.
  • Nowoczesne technologie zastosowane w Art Box Experience, które będą oferowały wyjątkowe doświadczenia.
  • Lokalizacja w centrum Warszawy w zabytkowej Fabryce Norblina na prawie 2-hektarowym terenie w samym sercu warszawskiej Woli, pomiędzy ulicami Prostą, Łucką i Żelazną. Rewitalizowana Fabryka Norblin przekształca się w nową część miasta z biurami, sklepami, restauracjami, kawiarniami, foodhallem, ekologicznym bazarem i butikowym kinem. Będzie to miejsce multifunkcyjne tętniące życiem kulturalnym i rozrywkowym.
  • Autorski system w pełni zautomatyzowanego układu mobilnych wystaw podnoszonych ekranów daje możliwość szybkiej adaptacji przestrzeni w zależności od grupy docelowej odbiorców i rodzaju wydarzenia – wystawy sztuki, koncerty multimedialne, imprezy VJ, eventy korporacyjne, premiery, streamingi, e-sportowe wydarzenia, co pozwala na organizację różnego rodzaju eventów komercyjnych, dywersyfikując jednocześnie źródła przychodów spółki.

Doświadczenie zespołu

Joanna Kowalkowska – Prezes Zarządu

Wykształcenie zdobyła na prestiżowej uczelni kreatywnej Central Saint Martins, University of Arts London. Swoje projekty realizowała dla: Alexander McQueen, Selfridges, Yves Saint Laurent, Samsonite, Siemens i wielu innych. Przez wiele lat związana z warszawskim studiem animacyjno-eventowym Platige Image jako Producent Kreatywny i Art Director. Brała udział w wielu międzynarodowych projektach na terenie Ameryki Północnej (Broadway: „Saint Ex: The Little Prince Story” – premiera w 2022 r.), Azji („3 Body Problem”: Szanghaj i Pekin) i Europy („Sky: The Musical” Amsterdam). Zdobywczyni nagród KTR oraz złotego Effie za kampanię digitalową dla Fundacji Onkologicznej Alivia.

Piotr Sikora – założyciel, wspólnik

Producent reklamowy, filmowy oraz postprodukcyjny i twórca widowisk audiowizualnych. W 1997 r. założył wraz z Jarosławem Sawko największe w Polsce studio post-produkcyjne i animacyjne, Platige Image S.A. Piotr Sikora jest producentem animacji i postprodukcji do ponad 50 produkcji. Współuczestniczy w produkcji serialu „Wiedźmin” dla Netflixa jako Executive Producer. Współprodukował film krótkometrażowy „Katedra”, który został wyróżniony nominacją do Oscara oraz film „Sztuka Spadania”, który otrzymał nagrodę BAFTA. Pozostałe produkcje: https://www.imdb.com/name/nm1320127/?ref_=fn_al_nm_1 Wiedzę zdobytą przy produkcji efektów specjalnych z wielkim sukcesem wykorzystuje w projektach z innych dyscyplin, takich jak Parki Rozrywki, Instalacje Interaktywne na Expo w Mediolanie, czy projekty sceniczne i musicale. Dział eventów współtworzony przez Piotra Sikorę opracowuje i wykonuje skomplikowane produkcje eventów takie jak np. EXPO 2015 w Mediolanie, 2017 Finał Pucharu UEFA w Sztokholmie. W roku 2016 Piotr Sikora stworzył wewnątrz grupy Platige S.A. Dom Produkcyjny DOBRO: Dobrofilms, który jest w czołówce polskich domów produkcyjnych.

Magda Narczewska – dyrektor finansowy

Absolwentka Indiana State University (USA) na wydziale Zarządzania oraz studiów MBA z koncentracją w Finansach na tej samej uczelni. Posiada tytuł CFA (Chartered Financial Analyst). Rozpoczynała karierę zawodową jako Konsultant w Business Engagement Center na stanowym uniwersytecie Indiana State University w USA. Wykładała tam również na Wydziale Zarządzania. W latach 2010-2019 była związana z grupą IQ Partners, gdzie pełniła rolę eksperta, a następnie dyrektora inwestycyjnego. Od 2019 roku współpracuje z funduszem Black Swan inwestującym w przedsięwzięcia na wczesnym etapie rozwoju. Magda Narczewska posiada szerokie doświadczenie w zarządzaniu procesami inwestycyjnymi, począwszy od weryfikacji potencjału projektów inwestycyjnych poprzez analizę rynku, modelowanie finansowe, wycenę potencjalnych inwestycji, pozyskiwanie kapitału, negocjacje umów inwestycyjnych oraz wyjścia z inwestycji. Wykonuje również okresowe wyceny portfeli inwestycyjnych.

Zrealizowane kroki milowe

27.07.2020

  • Założenie spółki akcyjnej.

30.07.2020

  • Pozyskanie partnera Fabryki Norblin jako wynajmującego lokal (podpisanie umowy na wynajem powierzchni na okres 10 lat, pozyskanie finansowania w kwocie ponad 2,2 mln netto od wynajmującego na prace adaptacyjne przestrzeni wystawienniczej).

Wrzesień 2020

  • Rozpoczęcie prac nad prototypem systemu projekcyjno-ekranowego. 09.09.2020 – rejestracja spółki akcyjnej w KRS.

Październik 2020

  • Rozpoczęcie prac nad kontentem do wystaw.

Planowane wystawy

Przedstawiamy wystawy, które jako pierwsze zostaną udostępnione dla zwiedzających:

Retro Warszawa

Retro Warszawa to koncepcja immersyjnej wystawy ukazującej życie Przedwojennej Warszawy w formie multimedialnej wizualizacji miasta sprzed 100 lat. To podróż w czasie pokazująca jak wyglądało miasto i jego mieszkańcy czy architektura. W tym celu pozyskaliśmy filmy archiwalne z muzeów w USA i Francji, które następnie zremasteryzowaliśmy do 4K oraz poddaliśmy procesowi kolor korekcji za pomocą specjalnych programów bazujących na AI.

Warszawa jest wielkim miastem kryjącym wiele opowieści. Muzea, galerie, pałace i zamki pokazują tylko jego fragmenty. Na mapie miasta nie ma jednak miejsca, w którym można zobaczyć Warszawę w dużej skali, zrozumieć jej fenomen, poczuć jej bijące serce, stać się częścią jej DNA. Tym miejscem może się stać immersyjna przestrzeń Art Box Experience w Fabryce Norblina. Nie ma lepszej lokalizacji i bazy historycznej, by taką opowieść w tym miejscu stworzyć. Opowieść o Warszawie będzie rozgrywała się na przestrzeni jednego dnia-od wschodu słońca po noc. Całość widowiska ma spójną ścieżkę muzyczną, która może być spersonalizowana pod dane przestrzenie.

Save the Planet

Historia Save the Planet opowiedziana jest z dynamicznym montażem fantastycznych scen natury i ważnych wydarzeń w dziejach ludzkości. Wszystko zsynchronizowane zostało z dramatycznym wykonaniem „Czterech pór roku” Vivaldiego w aranżacji wykonanej z udziałem instrumentów orkiestrowych i elektronicznych.

Podczas wystawy publiczność przejdzie przez lawę wulkaniczną czy poczuje pośpiech rozrastającego się w szalonym tempie miasta. Wystawa pozbawiona jest narratora, ale zawiera krótkie frazy z animowanymi literami, skomponowanymi nad obrazami. Całe doświadczenie trwa około 30 minut.

Terminarz prac

Q3 2021 r.

  • Podpisanie umowy o dystrybucji biletów ze światowym liderem w branży.

Q3/Q4 2021 r.

  • Odbiór przestrzeni w Fabryce Norblina / Rozpoczęcie prac budowlanych.

Q4 2021 r. – 10 XII 2021 r.

  • Prace wykończeniowe: wodno-kanalizacyjne, posadzki, witryna, instalacje elektryczne, instalacje wentylacji/klimatyzacji, wykończenie sklepu i kawiarni.

Q4 2021/Q1 2022r.

  • Przedsprzedaż biletów.

Q4 2021/Q1 2022 r.

  • Montaż systemów AV: ekrany projekcyjne / projektory / sound system.

Q1 2022 r.

  • Odbiór systemu AV, kalibracja sprzętu oraz wgranie materiałów Audiowizualnych (wystawa Retro Warszawa i Save The Planet).

Q1 2022 r.

  • Testy materiałów do wystaw.

Q1 2022 r.

  • OTWARCIE

Działanie obiektu w dobie pandemii

Spółka będzie stosować wszelkie wytyczne sanitarno-epidemiologiczne rządu dot. działalności muzeów i wystaw. Pod kątem planowania przestrzeni wystawienniczej wprowadzone zostaną następujące działania:

  • Ograniczenie liczebności zwiedzających do aktualnych wytycznych, także w wypadku zwiedzania grupowego.
  • Na wystawach ArtBox zwiedzający nie dotykają eksponatów, przez co zachowanie reżimu sanitarnego jest prostsze.
  • Uelastycznienie godzin zwiedzania.
  • Przeprogramowanie wystaw poprzez rekonfigurowanie rozmieszczenia ruchomych ekranów i kontentu, aby otworzyć pomieszczenia i zrobić więcej przestrzeni, by uniknąć gromadzenia zwiedzających w poszczególnych miejscach.
  • Uelastycznianie trasy zwiedzania, aby pomóc w zachowaniu bezpiecznej odległości.
  • Monitorowanie systemu rezerwacji biletów on-line.
  • Zapewnienie pracownikom i zwiedzającym dostępu do środków ochrony osobistej (płyny dezynfekcyjne, maseczki, rękawiczki).
  • Obowiązek zasłaniania ust i nosa, zachowanie odstępu między zwiedzającymi.
  • W razie zwiększenia ryzyka epidemiologicznego, pomiary temperatury zwiedzających przed wejściem na wystawę.
  • Organizacja wydarzeń dla większych grup ludzi (eventy korporacyjne, promocyjne, konferencje, itp.) wyłącznie pod warunkiem rygorystycznego przestrzegania przepisów dotyczących dopuszczalnej liczby uczestników.
  • Doposażanie miejsc kontaktu bezpośredniego ze zwiedzającymi (kasa, sklep, kawiarnia) w dodatkowe zabezpieczenia (zwłaszcza przezroczyste osłony).
  • Regularne przeglądy sprzętu wentylacyjno-klimatyzacyjnego.
  • Kawiarnia i sklep otwarte wyłącznie z zachowaniem reżimu sanitarnego, właściwego dla tego rodzaju pomieszczeń.
  • Zwiększenie liczby koszy na odpady zmieszane, do których zwiedzający mogą wrzucać zużyte maseczki, rękawiczki i chusteczki przeznaczone do dezynfekcji.

Obecnie obserwujemy co dzieje się w obszarze obostrzeń związanych z pandemią. Otwarcie naszej galerii planowane jest na Q1 2022 r., więc sytuacja pandemiczna może się do tego czasu zmieniać, w tym może zostać opanowana. W przypadku kolejnego lockdownu, który będzie się przedłużał, przewidujemy zwiększone zainteresowanie odwiedzinami Art Box Experience po jego zakończeniu, jak to miało miejsce w przypadku kin (więcej informacji).

Rynek oraz odbiorcy

Według publikacji Głównego Urzędu Statystycznego „Kultura w 2019 roku”, muzea w Polsce w 2019 r. odwiedziło 40,2 mln osób (o 5,5 % więcej w porównaniu z rokiem poprzednim), w tym 14,3 mln osób bezpłatnie. Zorganizowane grupy młodzieży szkolnej stanowiły 12,5 % ogółu zwiedzających (13,6% w 2018 r.). Największą popularnością wśród zwiedzających, tak jak w roku poprzedzającym, cieszyły się muzea o profilu artystycznym i historycznym, które odwiedziło odpowiednio: 11,5 mln i 8,6 mln osób. W 2020 roku liczba odwiedzających spadła o ponad 58% do 16,6 mln osób – nie są to jednak dane wiarygodne do prognoz, gdyż w związku z ogłoszeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego od 12 marca 2020 roku, ograniczona została możliwość prowadzenia działalności m.in. przez podmioty kultury, które z dnia na dzień musiały zamknąć swoje jednostki. Według danych statystycznych GUS najwięcej obiektów ograniczyło swoją działalność właśnie w marcu ubiegłego roku (59,9%), najmniej – w lipcu i sierpniu (po 17,6%).

W roku 2020 galerie sztuki zorganizowały w Polsce 2 377 wystaw, które zwiedziło 2,1 mln osób, a osoby odwiedzające galerie sztuki w województwach małopolskim i mazowieckim stanowiły ponad 50% ogólnej liczby zwiedzających (źródło). Według badania sondażowego przeprowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury w grudniu 2020 roku „Gotowość do podjęcia aktywności kulturalnej po zniesieniu ograniczeń epidemicznych”, 75% Polaków zadeklarowało, że brakuje im wyjść do instytucji kultury. Łącznie 78% respondentów zadeklarowało skłonność do udziału w wydarzeniach kulturalnych w czasie ok. 3 miesięcy po otwarciu. Te dane pokazują jak bardzo Polacy tęsknili za szeroko pojętą rozrywką w czasie pandemii mówiąc jak bardzo perspektywiczny jest Art Box Experience.

Szeroko pojętą grupą docelową Art Box Experience są mieszkańcy Warszawy – włączając w to dzieci, seniorów, osoby niepełnosprawne – oraz turyści krajowi i zagraniczni odwiedzający miasto. W Warszawie jest ponad 1,7 mln mieszkańców (dane Urzędu Statystycznego w Warszawie na koniec 2020 roku), z czego, w grupie docelowej osób w wieku 10-74 lata jest ponad 1,4 mln osób (źródło). Wg raportu Narodowego Centrum Kultury „Relacje i Różnice 2019: Uczestnictwo warszawiaków i warszawianek w kulturze”, blisko 20% mieszkańców Warszawy zapoznało się z wystawą w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co daje ok. 280 000 osób rocznie z samego miasta Warszawa. Natomiast wg raportu Warszawskiej Organizacji Turystycznej „Turystyka w Warszawie: Raport 2019” w 2019 roku miasto odwiedziło ponad 10 mln turystów, z czego 72% to turyści krajowi (7,26 mln) a 28% turyści zagraniczni (2,83 mln).

Kolejną grupą docelową o dużym potencjale dla Art Box Experience to osoby z generacji tzw. Millenialsów (osoby urodzone w latach 1980 – 1999) i Gen-Z (osoby urodzone po 2000 roku). Młodzież przyzwyczajona do obcowania z technologią będzie mogła w ciekawy sposób spędzić czas w immersyjnej przestrzeni gdzie wystawy, wydarzenia i kontent edukacyjny będą prezentowane w sposób wizualny, muzyczny na ekranach 360 stopni.

Inne grupy docelowe Art Box Experience to m.in.:

  • Dzieci i młodzież szkolna – będziemy oferować wiele różnych tematycznie multimedialnych lekcji muzealnych dostosowanych do różnych grup wiekowych. Ze względu na mobilny charakter układu wystawy możemy bardzo szybko zmieniać kontent i oferować różnorodny repertuar. Według danych Urzędu Statystycznego W Warszawie w roku szkolnym 2019/2020 funkcjonowało łącznie 709 szkół (podstawowych, liceów, techników, szkół branżowych).
  • Target Familijny – rodziny z dziećmi będą mogły korzystać z rozrywki w godzinach wieczornych i w weekendy, wizyta w Art Box Experience będzie przypominała wizytę w kinie, lecz bardziej edukacyjną, będzie to świetną rozrywką, w której uczestniczyć będą mogli wspólnie. Olbrzymie zainteresowanie, którym cieszą się takie miejsca jak Park Fontann czy Wizualizacje na Pałacu w Wilanowie pokazują, jak olbrzymie jest zapotrzebowanie na miejsce, gdzie rodziny mogą spędzić wspólnie czas.
  • Turyści – Art Box Experience będzie nowoczesnym miejscem, w którym ze względu na wartości wizualne, znajomość języka nie będzie konieczna, olbrzymie zainteresowanie podobnych miejsc na Świecie (Tokio, Singapur, Paryż) świadczy o tym, iż Art Box Experience ma szansę szybko stać się ważnym punktem zwiedzania na mapie Warszawy.
  • Branża reklamowa i eventowa – miejsce w pełni spełni wymagania branży reklamowej (launch nowych produktów) oraz eventów korporacyjnych. Wynajem Sali multimedialnej sprawi, że wynajmujący będzie mógł stworzyć nowoczesny event z własną oprawą graficzną pasującą do jego firmy.
  • Branża telewizyjna – idealne miejsce na zorganizowanie programów edukacyjnych, telewizyjnych, nagrania materiałów do filmów i seriali, a także możliwość przeprowadzenia programów ramowych lub wywiadów. W Art Box Experience swój kontent do materiałów internetowych mogą z łatwością nagrać blogerzy, YouTuberzy oraz TikTokowcy. Miejsce może być również idealne do premier nowych programów.

Bezpośrednia konkurencja dla Art Box Experience nie istnieje ze względu na brak innych cyfrowych galerii w Polsce. Konkurencję dla Spółki stanowią wszystkie inne miejsca, gdzie można spędzić wolny czas: kina, teatry, galerie klasyczne. Istnieją inne galerie w pełni cyfrowe na świecie, lecz są one daleko (Paryż, Nowy Jork, Tokio) jak również koncept Art Box Experience jest dużo bardziej nowatorski oraz różnorodny pod względem technologicznym jak i wystawienniczym (możliwość zmiany kontentu nawet kilka razy dziennie).

Porównywalnym miejscem może być Centrum Kopernika, które oferuje nauczanie poprzez doświadczenia, dzieci uczą się o fizyce poprzez interakcje z modelami zbudowanymi po to, by objaśnić doświadczenia. Oferują również wynajem Planetarium na eventy oraz lekcje muzealne. Centrum Nauki Kopernik odwiedziło około 10 mln osób przez 10 lat od otwarcia, co wskazuje na duże zainteresowanie tego typu obiektami.

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

Dyskusja