Balticus

Polska marka czasomierzy, której ambasadorem jest Kamil Grosicki!

Balticus to coś więcej niż zegarki, to polska marka z pasją, tworząca doskonały jakościowo produkt dopasowany do potrzeb właściciela, gdzie niski nakład produkcyjny daje poczucie niepowtarzalnej limitowanej edycji. Nie jesteśmy masowym producentem, dzięki temu nasze czasomierze zawsze są powodem wielu rozmów, przyciągają uwagę i zaciekawienie. Marka Balticus to także gwarancja jakości wykonania, dbałości o detale i spersonalizowana obsługa posprzedażowa z unikalną usługą door2door.

Powiadom mnie o starcie

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja zegarków pod marką Balticus, a następnie sprzedaż zarówno przez własny e-commerce, jak i sklepy specjalistyczne w Polsce i różnych rejonach świata. Balticus S.A. z końcem roku 2019 rozpoczął współpracę  z W. KRUK w zakresie sprzedaży zegarków Balticus w sklepie internetowym www.wkruk.pl, w kolejnym kroku w zakresie sprzedaży w salonach stacjonarnych.

Przebojem na rynku stał się nasz model czasomierza Gwiezdny Pył z tarczą z niebieskiego awenturynu, który doczekał się trzeciej generacji. Wsłuchujemy się w opinie naszych klientów, dlatego nie tylko wprowadzamy nowe modele, ale również rozwijamy dotychczasowe produkty.

Naszym pierwszym czasomierzem był kultowy już Grey Seal. Sama nazwa to nawiązanie do Bałtyku i cały czas odradzającej się populacji Foki Szarej. Co do samego zegarka, naszym celem stało się, aby był on praktyczny i dobrze skrojony. W jego przypadku również wkrótce będzie miała swoją premierę trzecia już odsłona. W jego przypadku właśnie została wprowadzona do oferty trzecia generacja, w tym również specjalna wersja ze szwajcarskim mechanizmem Valoux 7750 z komplikacją chronografu.

W sprzedaży regularnej Balticusa znajduje się 35 modeli, a do tej pory wyprodukowaliśmy ponad 4 000 sztuk. Zegarki składane są w salonie zegarmistrzowskim w Gdyni – Ogrodowicz i Syn, gdzie od trzech pokoleń rodzina Ogrodowiczów zajmuje się zegarmistrzostwem. To dzięki ich pracy i doświadczeniu udaje się uniknąć wielu błędów już w fazie projektowania, czy przy ocenie prototypów. Wiele usprawnień wprowadziliśmy właśnie dzięki ich sugestiom.

Obejrzyj historię Zegarmistrzostwa Ogrodowicz i Syn

Aktualnie rozwijamy sprzedaż online, a nasze czasomierze dostępne są w wielu sklepach internetowych w Polsce i za granicą, gdzie również zdobyliśmy zaufanie. Szczególnie dumni jesteśmy z sieci dystrybucji stacjonarnej. Obecnie jest to 18 salonów na terenie Polski, a także 4 salony na 3 kontynentach. Jako jedyna tak niewielka jeszcze polska marka, zbudowaliśmy taką sieć dystrybucyjną, przekonaliśmy klientów oraz salony sprzedaży, że jesteśmy pewnym partnerem biznesowym.

Balticus S.A. z końcem roku 2019 rozpoczął współpracę  z W. KRUK w zakresie sprzedaży zegarków Balticus. Ta współpraca to dla nas powód do dumy, gdyż W. KRUK to najstarsza firma jubilerska w Polsce, która działa m.in. w segmencie zegarków premium. Rozpoczęliśmy współpracę od sprzedaży w sklepie internetowym www.wkruk.pl, kolejnym krokiem będzie sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Naszym celem długookresowym jest zwiększenie dostępności naszej marki w salonach stacjonarnych W. Kruk w całej Polsce.

Oprócz modeli czasomierzy dostępnych w regularnej sprzedaży przychód zapewniają nam m.in. znakowane serie dedykowane, czy modele realizowane na zamówienie, a współprace charytatywne wspierają nas w kreowaniu wizerunku:

  • limitowane edycje – od Superligi piłki ręcznej, edycje realizowane dla klubu piłkarskiego, czy też jeden z naszych nowszych modeli – Deep Water. Serie te charakteryzują się limitowaną liczbą sztuk, a także wysokimi cenami,
  • znakowane serie dedykowane – na specjalne zamówienia tworzymy znakowane serie naszych produktów, które zamawiane są jako prezenty czy nagrody,
  • customizacja pasków – dzięki współpracy z JF Szymaniakiem oraz A. Kucharski Leather naszym klientom dajemy możliwość personalizacji także pasków do naszych zegarków. Tworzymy je na specjalne zamówienia zawsze w jednej, unikalnej sztuce,
  • na zamówienie powstawały również modele w pełni grawerowane czy też wysadzane diamentami!
  • edycje charytatywne – model z Reksiem dla WOŚP, czasomierz przeznaczony na cel charytatywny dla Orderu Uśmiechu, był to jedyny w swoim rodzaju model Balticusa z mechanizmem automatycznym i fazami księżyca, gdzie zamiast księżyca umieszczony został Order Uśmiechu.

Balticus wspiera sportowe emocje i towarzyszy wielu ważnym wydarzeniom. Współpracujemy z PGNiG Superligą Piłki Ręcznej. Nasza marka jest oficjalnym partnerem ligi damskiej oraz męskiej. W najbliższym czasie pojawimy się również na Amatorskich Mistrzostwach Świata w golfie. Nasze zaangażowanie dotyczy całego cyklu turniejów rozgrywanych w Polsce, z których zostaną wyłonieni finaliści, którzy następnie zmierzą się w finałowych szrankach w Meksyku.

W 2020 r. naszym ambasadorem został Kamil Grosicki. Sport jest zawsze na czasie, dlatego ta wyjątkowa współpraca jest wyrazem bliskich nam, sportowych wartości. Reprezentant piłkarskiej reprezentacji Polski, występujący także w angielskim klubie West Bromwich Albion, uosabia ducha walki, wytrwałość w dążeniu do celu i pasję. Są one wspólnym mianownikiem także dla naszych działań, w związku z czym niezmiernie cieszy nas fakt, że Kamil Grosicki wspiera markę Balticus.

Pierwsza emisja

W 1Q 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji naszej spółki. W ramach kampanii crowdfundingowej ponad 500 Inwestorów objęło akcje o łącznej wartości emisyjnej ponad 1 600 000 zł. Pozyskane środki pozwoliły nam na poszerzenie asortymentu o nowe wyjątkowe modele zegarków:

Model Nomad – najnowszy zegarek z kolekcji Gwiezdny Pył, która jest najbardziej rozpoznawalną serią Balticusa. Jest to czasomierz, który wykonaliśmy m.in. dla akcjonariuszy poprzedniej emisji w wersji z datownikiem w języku polskim oraz w wersji przeznaczonej na rynek detaliczny z datownikiem w języku angielskim. To pierwszy model w ofercie Balticusa z automatycznym mechanizmem szwajcarskim – Sellita SW240 w kopercie w rozmiarze 42 mm bez koronek. Światło i cień – to przewodni motyw tego zegarka w projekcie Mateusza Przystała. Model ten nosi piłkarz i jednocześnie ambasador naszej marki – Kamil Grosicki. Nowoczesna forma nawiązuje do projektów Geralda Genty, a tarczę wykonaliśmy m.in. z niebieskiego awenturynu w kopercie stalowej.

Model Diver – Anglerfish – Żabnica – wysokiej jakości zegarek typu nurek, który zostanie wprowadzony do sprzedaży około maja 2021 r. Będzie on oferowany również w przedsprzedaży. W zestawie z zegarkiem znajdzie się scyzoryk. Model ten po pierwszym poście w mediach społecznościowych spółki wywołał bardzo duże zainteresowanie. Charakteryzuje go niezwykła faktura tarczy, japoński mechanizm z komplikacją rezerwy chodu, przemyślany tłoczony dekiel z wizerunkiem ryby – żabnicy.

Model Deep Water – kolekcja zegarków przygotowana z myślą o nurkowaniu, wprowadzona do sprzedaży w ubiegłym roku. Modele te charakteryzują się detalami takimi jak powłoka w kolorze złotym czy meteoryt na tarczy. Pierwsze modele zegarków wyprzedały się w ok. 3 tygodnie! W ramach linii Deep Water powstały modele z tarczą szarą, czarną, niebieską, zieloną oraz meteoryt naturalny (szary), a także barwiony na niebiesko i wersja specjalna – koperta oraz bransoleta pokryta powłoką PVD w kolorze złotym.

Model Grey Seal – trzecia edycja modelu w stylu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu na tarczach pojawią się 3 kolory – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient. Jest to wersja z klasycznym japońskim mechanizmem oraz z chronografem szwajcarskim Valjoux caliber 7750. Będą to czasomierze limitowane – do 40 sztuk z każdego koloru! Pierwsze czasomierze trafią do sprzedaży już w marcu 2021 r.

Sprzedaż

Źródło: Emitent, dane za 2016-2019 oraz częściowo za 2020 rok zostały osiągnięte w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Założyciela Spółki, której przedmiot był tożsamy z obecną działalnością Spółki.

Z roku na rok liczba sprzedanych przez nas zegarków rośnie. Sprzedaż z roku 2020 zawiera skonsolidowane dane (dane z jednoosobowej działalności gospodarczej prowadzonej do 3 lutego 2020 r. oraz dane ze sprzedaży w ramach spółki akcyjnej – Balticus SA prowadzonej od 4 lutego 2020 r.).

Źródło: Emitent, dane za 2016-2019 oraz częściowo za 2020 rok zostały osiągnięte w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Założyciela Spółki, której przedmiot był tożsamy z obecną działalnością Spółki.

Przychody ze sprzedaży czasomierzy Balticus rosną rok do roku nieprzerwanie od 2016 r. W roku 2016 wartość ta wyniosła 250000 zł, w rok 2017 – 750000 zł, w roku 2018 – 1080000 zł, w rok 2019 – 1150000 zł, a w roku 2020 – 1464281 zł. Wartość za roku 2020 zawiera skonsolidowane dane (dane z jednoosobowej działalności gospodarczej prowadzonej do 3 lutego 2020 r. oraz dane ze sprzedaży w ramach spółki akcyjnej – Balticus SA prowadzonej od 4 lutego 2020 r.).

O nas

Bartosz Knop
Założyciel, Prezes spółki

Swoją przygodę z czasomierzami zaczął kilka lat temu po powrocie z Islandii, a doświadczenie w rozwijaniu sieci sprzedaży zdobywał m.in. jako wspólnik oraz CEO w polsko-islandzkiej spółce. Prawdziwy pasjonat zegarków, który osobiście wyszukiwał pierwszych dostawców podzespołów na targach w Azji, podzespołów. Pochodzi z Władysławowa, stąd nazwa spółki nawiązuje do Morza Bałtyckiego.

Mateusz Przystał
Projektant

Projektant i współzałożyciel studia D61 Design. Pierwsze zawodowe kroki stawiał już w wieku 15 lat. Wychowany na tzw. „twardym designie”, projektując przede wszystkim środki transportu (od elektrycznych rowerów po autobusy i tramwaje), choć w swoim portfolio, poza zegarkami, ma także m.in. kolekcje mebli metalowych, a nawet stację benzynową.

Piotr Ogrodowicz
Mistrz Zegarmistrzostwa

Od najmłodszych lat wdrażał się w tajniki tego zawodu, aby z sukcesem prowadzić jeden z najbardziej rozpoznawalnych zakładów zegarmistrzowskich w Trójmieście. Prowadzi autoryzowany serwis m.in. marek szwajcarskich i japońskich. Balticusowi towarzyszy od początku wprowadzenia zegarków na rynek, składa wybrane modele oraz jest serwisantem, ale także czynnie bierze udział w fazie projektowej i wdrożeniowej nowych modeli.

Arkadiusz Szczepański
PR Manager

Od najmłodszych lat zakochany w kabrioletach i zegarkach, w obu przypadkach kolekcjoner. Przez blisko dwie dekady mieszkał w Niemczech, do których powrócił, aby spełniać się w swojej pracy zawodowej. PR – owiec, który świetnie czuje się w komunikacji kryzysowej, wykładowca akademicki na poznańskiej uczelni COLLEGIUM DA VINCI, szczęśliwy mąż i ojciec 19-nastolatka. Motto życiowe „Problem to okazja w przebraniu” Uważa, że czas to nie kanapa, nie ma co się rozsiadać.

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

Dyskusja