Bobby Burger zbadał gastronomiczne preferencje mieszkańców dużych miast

Na naszej platformie trwa kampania spółki Real Food SA. Jej cel to dalszy rozwój największej, polskiej sieci burgerowni – Bobby Burger oraz restauracji wegańskich pod marką Wegeguru. Obie marki słyną z dbałości o dobre menu. Bobby Burger z myślą o doskonaleniu swojej oferty zbadałgastronomiczne preferencje mieszkańców dużych miast. Wyniki badania pokazują, że trendy rynkowe będą sprzyjać spółce Real Food.

 

Jedzenie „na mieście” staje się dla Polaków coraz bardziej naturalne i powszechne. Z badania zwyczajów i preferencji związanych z wyborem lokalu gastronomicznego, przeprowadzonego w marcu 2018 roku na zlecenie marki Bobby Burger wynika, że mieszkańcy dużych miast posiłki poza domem coraz częściej traktują jako pretekst do spotkania ze znajomymi. Tak przyznaje ¾ badanych, którzy – jak wynika z raportu – w lokalach spędzają blisko godzinę.

 

Respondenci odwiedzają piekarnie czy sklepy oferujące gotowe kanapki średnio 31 razy w ciągu roku. Jeszcze częściej, bo średnio 35 razy w ciągu roku stołują się w restauracjach sieciowych typu fast food. Mieszkańcy dużych miast chętnie korzystają z różnych typów lokali i nie ograniczają się do najtańszych miejsc. Wraz ze wzrostem świadomości i oczekiwań, nie tylko względem jakości jedzenia, ale i miejsca, w którym jemy, często wybierane są burgerownie. Jak wynika z badania, więcej kobiet niż mężczyzn decyduje się na spożywanie posiłków poza domem – dokładnie 54 proc.

 

Posiłek na mieście pretekstem do spotkań

 

Uczestnicy badania przyznają, że bardzo często decydują się na posiłek w towarzystwie partnera (42 proc. wskazań), a także przyjaciół (22 proc.). Dlaczego stołują się poza domem? Na pierwszym miejscu, co nie dziwi, jest chęć zaspokojenia głodu, ale ¾ respondentów wskazało powody towarzyskie, czyli chęć spędzenia czasu w miły sposób lub spotkania z rodziną.

 

Konsumenci z dużych miast, którzy wzięli udział w badaniu, spędzają w lokalach gastronomicznych średnio 44 minuty, a w burgerowniach prawie godzinę. Burgerownie coraz częściej postrzegane są jako modne miejsca, w których chętnie spotykamy się ze znajomymi i spędzamy w nich czas. Nie dziwi więc fakt, że wiele lokali rozszerza swoją ofertę np. o opcję wegetariańską, by wychodząc „na miasto” w większym gronie każdy faktycznie mógł znaleźć coś dla siebie.

 

Burgery w czołówce zamawianych potraw

 

Na liście najpopularniejszych produktów zamawianych w lokalach gastronomicznych królują frytki, które często zamawiane są jako dodatek, ale już na drugim miejscu są burgery, następnie dania obiadowe, pizza oraz lody. Rynek gastronomiczny oferuje bardzo szeroką ofertę i stale ją poszerza. Analizując okazje, podczas których spożywane są posiłki poza domem, ponad połowa przypadków to okazje planowane – respondenci z góry wiedzieli, że chcą pójść w konkretne miejsce, by coś zjeść. O wyborze konkretnego lokalu decyduje smaczne jedzenie (dla 61 proc. jeden z głównych powodów) oraz odpowiednia lokalizacja (55 proc.). Czynnikami mniej istotnymi dla mieszkańców dużych miast przy wyborze konkretnego miejsca są preferencje odnośnie kuchni („lubię taką kuchnię”) oraz atrakcyjne ceny.

 

Wydajemy coraz więcej, jemy coraz lepiej

 

Jeśli jedzenie jest smaczne i dobrej jakości, Polacy są w stanie zapłacić za nie więcej. W ubiegłym roku było to około 100 zł miesięcznie, czyli więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Średnia wartość rachunku za jedną wizytę w lokalu gastronomicznym to około 43 zł. Analiza wyników badania wykazała także bardzo wyraźną zależność pomiędzy czasem spędzonym w lokalu gastronomicznym, a kwotą rachunku. Poprawa sytuacji finansowej oraz rosnąca świadomość znacząco wpływa na styl życia mieszkańców dużych miast. W grupie wiekowej 20-29 lat, aż 85 proc. przebadanych osób stołuje się poza domem. Jedzenie w lokalu nie wymaga już specjalnej okazji. To między innymi dlatego rynek gastronomiczny nabrał tempa.

 

O raporcie:

Raport z badań zwyczajów i preferencji, związanych z wyborem lokalu został opublikowany na podstawie badania przeprowadzonego wśród osób w wieku 15+, zamieszkujących miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, którzy w miesiącu poprzedzającym badanie co najmniej raz stołowali się poza domem. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę 4P Research Mix w formie ankiety internetowej w dniach od 5 do 14 marca 2018 roku. Projekt współfinansowany ze środków UE.