Coffeedesk na sprzedażowym plusie mimo lockdownu

Coffeedesk – kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce – zanotował wzrost sprzedaży w kraju i za granicą, mimo pandemii. Spółka-matka Coffeedesk, All Good SA zwiększyła w pierwszym kwartale br. przychody o 34 proc. r/r i utrzymała ten trend w kolejnych miesiącach. Znacząco poprawiła też zyskowność biznesu. W trwającej kampanii crowdinvestingowej spółka pozyskała już 957 tys. zł, czyli ponad 47 proc. celu zbiórki.

Coffeedesk jest liderem kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma jest dystrybutorem kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, m.in. jako wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek. Roczne przychody na poziomie 54,5 mln zł (za 2019) spółka-matka, All Good SA notuje przez sklep internetowy dla klientów indywidualnych, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni. W ten sposób pokrywa cały rynek kawowy w modelu omnichannel. 

Wzrost we wszystkich kanałach sprzedaży

W pierwszym kwartale br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 35 tys. zamówień. Spółka (All Good SA) odnotowała w tym okresie przychody w wysokości 14,99 mln zł oraz EBITDA blisko 355 tys. zł. – Wzrost przychodu o ponad 34 proc. to rezultat wyższy niż zakładaliśmy. Mimo prowadzonych obecnie intensywnych inwestycji, mamy zadowalający wynik EBITDA wobec ujemnego rezultatu w analogicznym okresie roku ubiegłego – skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good SA). 

Spółka zanotowała wzrost przychodów we wszystkich kanałach kawowego omnichannel mimo trudnej sytuacji na rynku, wywołanej lockdownem. Zmniejszone obroty z branżą gastronomiczną Coffeedesk zrekompensował sprzedażą do odbiorców prowadzących sklepy detaliczne online. Przychód w segmencie B2B łącznie w Polsce i zagranicą wzrósł o 31 proc., do 9,3 mln zł. Z kolei aż o 46 proc. zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk.pl. Konieczność czasowego zamknięcia dwóch zanotował wzrost obrotów o blisko 14 proc. 

Wstępne dane za kwiecień i maj br. pokazują, że możemy się spodziewać jeszcze wyższej dynamiki przychodów w kanałach B2B i B2C za drugi kwartał – zapowiada Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good SA). – Wzrosty w obu segmentach od początku roku osiągamy między innymi dzięki pozyskiwaniu nowych klientów, zwłaszcza w kanale B2C, a także rozszerzeniu asortymentu o produkty komplementarne, jak mleka roślinne, syropy, filtrację wody czy środki czystości. Zainteresowanie wzbudzały też akcje promocyjne, jak #pijelokalne czy oferta zestawów kaw: ‘Signed by…’ – wyjaśnia.

Kawowy eksport +31 proc.

Coraz większą część przychodów All Good SA (Coffeedesk) generuje dystrybucja kawy, herbaty oraz urządzeń do odbiorców biznesowych za granicą. W pierwszym kwartale 2020 r. przychód z eksportu przekroczył 4,8 mln zł, czyli aż o 31 proc. więcej r/r. Udział sprzedaży zagranicznej wynosi obecnie 32 proc. obrotów firmy, w tym w kanale B2B ponad połowa obrotów jest generowana przez eksport.

Od początku roku znacznie przyspieszyliśmy dynamikę rozwoju eksportu. Nasz strategiczny kierunek to kraje Europy Północnej i region Europy Środkowo-Wschodniej. W Finlandii w pierwszym kwartale niemal potroiliśmy sprzedaż (wzrost o 192 proc.), a w Danii zanotowaliśmy wzrost o 80 proc. Na rynek czeski zwiększyliśmy sprzedaż o 59 proc., pozyskaliśmy też nowych odbiorców w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Arabii Saudyjskiej – podsumował Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good SA).

Łyk na pobudzenie rozwoju

W trwającej kampanii crowdinvestingowej i emisji akcji All Good SA ubiega się o kwotę do 2 016 000 zł, której pozyskanie przyspieszy rozwój Coffeedesk. Inwestorzy obejmą akcje spółki, ale mogą też liczyć na łyk benefitów dla kawoszy, od kuponów zniżkowych szkoleń online, po unikatową kawę, wypaloną specjalnie dla inwestorów. Minimalna wartość inwestycji to 396 zł.

Z oczekiwanej puli środków 900 tys. zł spółka chce przeznaczyć na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejnych 500 tys. zł na rozwój platformy B2B, by silniej zaistnieć na rynkach Skandynawii i Europy Środkowo-Wschodniej. Kolejne cele to wdrożenie subskrypcji kawowej, czyli modelu regularnych zamówień paczek kawy dla klientów indywidualnych i biznesu oraz otwarcie trzeciej kawiarni butikowej z przestrzenią szkoleniową. W obydwa zadania Coffeedesk planuje zainwestować po 300 tys. zł. 

Szczegółowe informacje na: zainwestuj.coffeedesk.pl