Coffeedesk (All Good S.A.)

Better coffee, better world

Coffeedesk to kawa, ludzie i relacje. Napełniamy kubki dobrą kawą poprzez sklep internetowy, hurtownię online dla klientów biznesowych oraz rozwijającą się sieć butikowych kawiarni. Naszą misją jest dostarczanie najwyższej jakości kawy do szerokiego grona odbiorców i sprawianie, aby świat kawy każdego dnia stawał się lepszym miejscem. Jesteśmy liderem eCommerce na polskim rynku kawy i jedną z najszybciej rozwijających się firm w regionie CEE według rankingu Financial Times. Utrzymujemy wysoką dynamikę wzrostu przychodów – na poziomie ∽ 39% (H1 2021 vs. H1 2020). Nasza główna przewaga konkurencyjna to omnichannel, który pomaga dywersyfikować kanały i stabilizować sprzedaż – dzięki zróżnicowanej ofercie skrojonej na miarę dla klientów indywidualnych i biznesowych, jesteśmy elastyczni i odporni na wahania rynku.

Powiadom mnie o starcie

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

O Coffeedesk

Coffeedesk został założony w 2011 roku przez 3 przyjaciół. Mieli wtedy drukarkę, garaż na osiedlu Bajkowym w swoim rodzinnym mieście – Kołobrzegu i pomysł. Od samego początku priorytetami Łukasza, Jacka i Marcina były bliskie relacje, jakość i dobra zabawa, które do dziś pozostają głównymi wartościami w Coffeedesk.

10 lat później Coffeedesk to 170 osób pracujących w trzech biurach: w Kołobrzegu, Szczecinie i Warszawie, w 3 kawiarniach oraz zdalnie z wielu innych miejsc w Polsce i poza jej granicami. To także lider eCommerce na polskim rynku kawy i jedna z najszybciej rozwijających się firm w Europie Środkowo-Wschodniej według rankingu Financial Times.

W 2020 roku osiągnęliśmy rekordowe wyniki i wygenerowaliśmy 78,7 mln PLN przychodów, zwiększając je o tym samym ponad 44% w porównaniu do roku poprzedniego. EBITDA w tym okresie wyniosła 4,8% i wzrosła o 3,7 p.p. w stosunku do roku 2019. Kontynuujemy dynamiczny wzrost, o czym świadczy skumulowany wskaźnik wzrostu (CAGR) dla ostatnich 10 lat na poziomie 69,59%. Strategia rozwoju kanałów sprzedaży w oparciu o rozwój konceptu omnichannel oraz dokapitalizowanie Coffeedesk poprzez finansowanie społecznościowe w roku 2020 pozwoliło na realizację projektów rozwojowych, które stanowią podstawę dla dalszego wzrostu organizacji.

Lepsza kawa, lepszy świat

Specialty, według Specialty Coffee Association, to kawa która swoją jakością, smakiem i aromatem wybitnie wyróżnia się ponad inne ogólnodostępne kawy. Aby uzyskać takie miano, na skali od 0 do 100 kawa musi uzyskać 80 punktów w ocenie certyfikowanego Q-gradera, czyli kawowego sommeliera z ogromnym doświadczeniem. Specialty to nie sama kawa, lecz cały proces jej przygotowania od farmy do filiżanki, który poprzez swoją niezwykle złożoną strukturę wymaga odpowiednich narzędzi, wiedzy, umiejętności, doświadczenia i pasji – to wszystko staramy się wkładać w naszą pracę każdego dnia.

Jako Coffeedesk, chcemy sprawiać, aby świat kawy, od pierwszego do ostatniego tworzącego go ogniwa, stawał się lepszym miejscem. Staramy się dodawać mu dobrej energii – tak jak kawa robi to z każdym kolejnym łykiem. Wierzymy w Supreme Service, czyli wyjątkową obsługę, wykraczającą poza oczekiwania klientów. W każdym zamówieniu dostarczamy więcej niż kawę – wysyłamy paczki, które wywołują uśmiech i “robią ludziom dzień”.

Naszym sukcesem chcemy się dzielić także z tymi, którzy się do niego przyczyniają w największym stopniu, czyli ze społecznościami w krajach producenckich. Jako spółka odpowiedzialna społecznie, angażujemy się w pomoc farmerom, a długofalowym celem Coffeedesk jest stworzenie kawowej społeczności łączącej producentów, importerów, palarnie i klientów.

Partnerzy i produkty Coffeedesk

Jesteśmy dystrybutorem ponad 200 starannie wyselekcjonowanych marek i prawie 4100 różnych SKU (Stock Keeping Unit, unikalny kod produktu) kawy, herbaty i akcesoriów do ich parzenia, z wyłącznością na kluczowe produkty na rynku, takie jak Aeropress, kawiarki Bialetti, produkty Hario, czy Fellow (dane za H1 2021, źródło: informacje spółki). Naszym celem jest budowanie atrakcyjnej i jakościowej oferty oraz dostarczanie klientom najlepszych doświadczeń zakupowych.

Dbamy o relacje biznesowe i pielęgnujemy je przez lata. Dzięki takiemu podejściu zaufały nam globalne marki takie jak Bialetti, Hario, Aeropress czy Loveramics. Niemalże każdy użytkownik specjalistycznych produktów kawowych w Polsce bezpośrednio lub pośrednio korzysta z sieci dystrybucji Coffeedesk.

Do naszego sklepu chętnie i dumnie wprowadzamy marki znane z najwyższej jakości produktów, a także te, które działają na rzecz ekologii i lokalnych społeczności. Część z nich należy do organizacji 1% for planet i oddaje część swoich przychodów na działania ekologiczne, inne mogą pochwalić się certyfikatem B Corp, przyznawanym firmom angażującym się w rozwiązywanie najważniejszych problemów społecznych.

Omnichannel

Za sukcesem Coffeedesk stoi dywersyfikacja sprzedaży. Nasze produkty można kupować na wiele sposobów – to właśnie sedno idei omnichannel.

Omnichannel Coffeedesk to:

  • eCommerce dla klientów indywidualnych;
  • Sprzedaż hurtowa oparta o dwie platformy eCommerce i zespół doświadczonych sprzedawców w kraju i za granicą;
  • Rozwijająca się sieć butikowych kawiarni (obecnie 3 w Warszawie i Kołobrzegu, co najmniej kolejne 2 w planach do końca 2022).

Firmy, które łączą świat fizyczny i cyfrowy konsekwentnie osiągają najlepsze wyniki, a także zdecydowanie lepiej sobie radzą podczas pandemii. Klienci chcą mieć pod kontrolą to jak, kiedy i gdzie robią zakupy, a możliwość płynnego poruszania się między wieloma kanałami zwiększa atrakcyjność marek w oczach konsumentów. 73% Polaków chce, aby sprzedawcy detaliczni kontynuowali sprzedaż za pośrednictwem wielu kanałów niezależnie od lockdownu (źródło).

Omnichannel to przyszłość. To także nasza główna przewaga konkurencyjna, nie znamy podobnego modelu, który skutecznie łączyłby wszystkie sektory. Dzięki omnichannel nasza konkurencja w jednym z kanałów, to jednocześnie nasi klienci w innym. B2B zapewnia nam wiedzę na temat produktu i branży oraz dywersyfikację sprzedaży. B2C pozwala na promowanie produktów na rynku i zwiększanie rozpoznawalności marki. Dane uzyskane z kanału B2C dają pełny obraz tego, jacy klienci są zainteresowani naszą marką, jakie jest ich zachowanie i preferencje oraz jak wygląda ich ścieżka zakupowa. Bliski kontakt z klientami poprzez social media oraz dobrze rozwinięty dział Supreme Service, które są integralną częścią kanału B2C, pozwalają na budowanie długotrwałych relacji oraz badanie potrzeb zakupowych. Połączenie B2C i showroomów, to unikatowy sposób na lojalizację, budowanie świadomości marki i dotarcie do nowych klientów.

Showroomy Coffeedesk to miejsca spotkań i budowania relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Mogą tam spróbować kaw oferowanych przez markę, dotknąć produktów i zobaczyć je w użyciu. Najnowsza kawiarnia wyposażona jest także w salę szkoleniową. Specjaliści z Coffeedesk, w tym wielu Mistrzów Polski w konkurencjach baristycznych, mogą podczas szkoleń przekazywać swoją wiedzę klientom B2B oraz B2C, co buduje pozycję ekspercką marki, lojalność i jednocześnie wspiera sprzedaż w tych kanałach. Showroomy to także punkt odbioru paczek ze sklepu internetowego. W pierwszych tygodniach działania kawiarni to idealny sposób na szybkie zbudowanie bazy klientów. Showroomy to wreszcie miejsce przyjmowania zwrotów i reklamacji – daje to klientowi możliwość pozostawienia produktu w rękach marki, która kompleksowo zajmuje się dalej całym procesem.

Omnichannel pomaga ustabilizować sprzedaż – dzięki zróżnicowanej ofercie skrojonej na miarę dla klientów indywidualnych i biznesowych, jesteśmy elastyczni i odporni na wahania rynku. Rok 2020 pokazał wyraźnie, że to dobra strategia. Zamknięcie sektora HoReCa w czasie lockdownu zrekompensowaliśmy sprzedażą do innych podmiotów eCommerce, a w kanale B2C trafiliśmy do wielu nowych klientów, którzy odcięci od biur i ulubionych kawiarni, rozpoczęli przygodę z parzeniem kawy w swoich domach. Czas lockdownu utwierdził nas także w przekonaniu o skuteczności hybrydowego modelu naszych showroomów – połączenia kawiarni i sklepu. Pomimo zamknięcia gastronomii przez większą część 2020, wyniki showroomów były wyższe niż w 2019 roku.

Dane zebrane w 2020 zachęcają nas do jeszcze bardziej optymistycznego patrzenia na możliwości naszego modelu biznesowego – omnichannel łączący showroomy i eCommerce ma ogromny potencjał rozwoju.

Co się zmieniło od naszej ostatniej oferty?

Kawiarnia

W październiku 2020 otworzyliśmy kolejną kawiarnię w Warszawie – przy ul. Próżnej. Położona w centrum stolicy, na historycznej, ikonicznej ulicy, przyciąga do Coffeedesk nowy typ klientów. Trzecia kawiarnia wyróżnia się rozszerzonym menu, obok kaw specialty dostępne są w niej naturalne wina i craftowe piwa – produkty idealne dla miłośników jakości. Na Próżnej powstała sala szkoleniowa, gdzie prowadzimy warsztaty kawowe dla naszych klientów – to kolejny sposób na łączenie kanałów i ukłon w stronę naszych partnerów B2B. Wszystkie te elementy przekładają się na sukcesywny wzrost sprzedaży w trzecim showroomie.

Subskrypcja

W styczniu 2021 wprowadziliśmy kawową subskrypcję Hi! Coffeedesk. Stworzyliśmy tym samym pierwszy produkt własny. Przygotowaliśmy 8 intuicyjnych profilów smakowych kawy wyprzedzając potrzeby klientów i dając im narzędzie do poznania swoich potrzeb. Wypaliliśmy i sprzedaliśmy już ponad 3200 paczek kawy marki Hi!Coffeedesk w subskrypcji w ponad 2600 zamówieniach.

Platformy B2C i B2B oraz ekspansja zagraniczna

W 2020 rozpoczęliśmy prace nad wdrożeniem nowych platformy B2B i B2C, projekt jest finalizowany, prace zakończymy w 2022. Nowa platforma B2C powstaje w opensource’owym systemie Shopware, który uwolni nas od dotychczasowego dedykowanego rozwiązania i związanych z nim ograniczeń. W B2B zdecydowaliśmy się na Salesforce. Wcześniej działaliśmy na CRM Salesforce, a dołączenie platformy i stworzenie jednego środowiska będzie ułatwiało pracę i zapewni automatyzację. To jedno z pierwszych wdrożeń Salesforce eCommerce w Polsce. Powstanie nowoczesne rozwiązanie łatwo skalowalne na inne rynki, co będzie niezwykle przydatne w ekspansji zagranicznej. Ponadto dzięki nowym platformom będziemy mogli w istotny sposób poprawić doświadczenia zakupowe klientów, lepiej ich lojalizować oraz personalizować ofertę.

2020 w Coffeedesk

W roku 2020, w którym 6 na 10 przedsiębiorstw w Polsce odczuło negatywne skutki epidemii COVID-19 w postaci niższych niż planowano przychodów, zamrożenia inwestycji czy też zwolnień personelu (źródło), w Coffeedesk sprzedaż wzrosła prawie 1,5 krotnie w stosunku do roku ubiegłego, rozpoczęliśmy realizację strategicznych projektów rozwojowych, zwiększyliśmy zatrudnienie oraz poprawiliśmy rentowność (EBITDA +3,7 p.p). W związku z pandemią, w roku 2020 trend przejścia z offline do online (O2O) znacznie przyspieszył zmieniając przyzwyczajenia zakupowe konsumentów.

Szczegółowe dane za ubiegły rok są dostępne w Raporcie z działalności Coffeedesk w 2020.

H1 2020 vs H1 2021

W roku 2021 widzimy kontynuację trendu O2O. Skupienie się na sprzedaży B2B do klientów z sektora online oraz dywersyfikacja kanałów sprzedaży poprzez rozwój własnego sklepu internetowego, oraz showroomów, zaowocowały bardzo dobrymi wynikami finansowymi w pierwszej połowie roku 2021. Zwiększyliśmy sprzedaż aż o ok. 39% w stosunku do pierwszej połowy roku ubiegłego przy jednoczesnej poprawie marży na sprzedaży o 1 p.p. Utrzymująca się wysoka dynamika wzrostu sprzedaży pozwoliła w znacznym stopniu przekroczyć prognozy finansowe a tym samym zaowocowała ich rewizją, co przełożyło się na wzrost wartości spółki, która obecnie wykorzystuje szansę rynkową, jaką daje rozwój eCommerce w Polsce i na świecie.

Jakie są nasze dalsze plany?

Omnichannel

Świat zmierza ku omnichannel i my również dalej rozwijamy się w tym kierunku. Klient przenika pomiędzy kanałami, nie ma dla niego różnicy, gdzie spotyka się z marką – zawsze chce mieć dostęp do tych samych produktów, oczekuje, że raz podane dane i informacje o preferencjach są dostępne w całym systemie oraz spodziewa się najwyższego poziomu obsługi.

Chociaż już teraz zapewniamy naszym klientom Supreme Service w każdym miejscu, w którym się z nami spotyka, chcemy w pełni połączyć nasze systemy i uzyskać spójność między kanałami. Naszym celem jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów nastawionych na spójne doświadczenie zakupowe. Rozwój narzędzi eCommerce’owych umożliwi nam zwiększenie przychodów, zapewni wzrost zaangażowania klientów i sprawi, że jeszcze chętniej będą do nas powracać.

Elementem strategii rozwoju omnichannel jest rozbudowanie sieci showroomów. Według raportu Gemius 27% Polaków wciąż nie kupuje online.Jako przyczyna takiego stanu rzeczy najczęściej wymieniana jest potrzeba fizycznego kontaktu z produktem przed zakupem. Kolejne showroomy pozwalają nam na dotarcie do klientów, którzy wciąż preferują zakupy offline oraz na budowanie świadomości marki. Otwierając nowe kawiarnie tworzymy kolejne punkty odbioru zamówień dla naszego sklepu internetowego, zwiększamy naszą wiarygodność oraz zyskujemy nowych klientów. Kawiarnie we wszystkich największych miastach dadzą nam możliwość stworzenia nowych magazynów, a w przyszłości pozwolą chociażby na dostawę w dniu zakupu. Zintegrowane rozwiązania oraz możliwość elastycznego otwierania nowych kanałów sprzedaży umożliwią nam reagowanie na nowe potrzeby zakupowe klientów szybko i na dużą skalę.

Personalizacja

Efektywny, spersonalizowany marketing oznacza mniejsze koszty uzyskania tych samych rezultatów, a także większą satysfakcję klienta, który nie denerwuje się z powodu reklam, bo trafiają do niego tylko komunikaty, które naprawdę go interesują. Tworzymy rozbudowany CRM, aby poprawić doświadczenie klientów na naszych platformach. Narzędzie, które integrujemy pozwala budować spersonalizowane ścieżki komunikacji oraz doświadczenie na stronie (np. on-site search, algorytmy sortowania czy zmienny content) w oparciu o autorski silnik sztucznej inteligencji. Jest też rozbudowanym narzędziem analitycznym i umożliwia dynamiczny pricing. Na bazie analizy danych w pełni dopasujemy ofertę do klienta, wyjdziemy naprzeciw jego potrzebom i poprawimy jego doświadczenia zakupowe. CRM to spadek kosztów marketingu i wzrost sprzedaży.

Atrakcyjna oferta produktowa

Atrakcyjna oferta produktowa oznacza wzrost naszej konkurencyjności, a co za tym idzie wzrost przychodów spółki. Oba te elementy są niezbędne do dalszego rozwoju i ekspansji. Produkty, na których nam zależy to te o najwyższej jakości, których producenci mają na uwadze ekologię, poszukują innowacji i angażują się w działania społeczne. Planujemy zwiększenie ilości SKU i dostępności produktów, na które jest największy popyt na rynku.

Ekspansja zagraniczna

Mamy coraz więcej klientów poza granicami Polski, pozycja Coffeedesk jest silna na wielu rynkach, a potencjał rozwoju jest ogromny. Zbudowaliśmy struktury, know-how oraz rozwijamy nasze platformy tak, aby stworzyć możliwość szybkiej implementacji w nowym środowisku. Naturalnym kierunkiem naszego rozwoju będą dalsze wzrosty m.in. poprzez ekspansję geograficzną kanałów B2B oraz B2C. Trwa projekt wdrożenia nowej platformy – sklepu internetowego przeznaczonego dla klientów B2B w technologii Sales Force, która wraz z funkcjonującym już CRMem tworzyć będzie środowisko pracy umożliwiające łatwość skalowania biznesu na wielu rynkach np. poprzez tworzenie lokalnych wersji językowych.

Zespół

Łukasz Wichłacz – ZAŁOŻYCIEL I CEO

Skrót CEO rozwija do Chief Everything Officer, jako że w jednej osobie skupia rolę dyrektora zarządzającego, członka zarządu i współwłaściciela. Od 10 lat, czyli od powstania Coffeedesk, wyznacza kierunek działań firmy i jest mentorem dla wszystkich jej pracowników. Z branżą gastronomiczną jest związany od dziecka – zanim zajął się kawą, prowadził restaurację. Słynie z głowy z pełnej pomysłów – został uznany za jednego z najbardziej kreatywnych w biznesie według magazynu Brief.

Jacek Gardzielik – ZAŁOŻYCIEL I CSO

Drugi z trójki ojców założycieli Coffeedesk. Współwłaściciel i członek zarządu. Wysoce prawdopodobne, że jest inkarnacją Winstona Churchilla, jako że jest wybitnym strategiem i co wieczór mógłby otwierać szampana. Stoi na czele działów sprzedaży, odpowiada za ekspansję na nowe rynki i penetrację tych już zdobytych. Jego specjalnością są negocjacje oraz bezpośrednie nawiązywanie i utrzymywanie relacji biznesowych.

Marcin Gardzielik – ZAŁOŻYCIEL I CFO

Trzeci i najbardziej odpowiedzialny z założycieli. Zajmuje się zdobywaniem finansowania na pomysły Łukasza i imperialistyczne plany ekspansji Jacka, a także sprowadzaniem tych dwojga na ziemię twardymi danymi. Na jego barkach spoczywa odpowiedzialność za strategię finansową firmy. Tworzy oraz stale weryfikuje prognozy, sprawuje kontrolę nad budżetami i inwestycjami. Lokalny patriota, po godzinach angażuje się w miejskie działania o charakterze społecznym, kulturalnym oraz gospodarczym jako Prezes Stowarzyszenia Projekt Kołobrzeg.

Monika Cimochowska – DYREKTOR FINANSOWA I KOORDYNATOR CROWDFUNDINGU

Menadżer z ponad 14-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w międzynarodowych korporacjach w zakresie finansów oraz zarządzaniu strategicznymi projektami. Zajmowała się finansami w Hertz Share Service Centre, IBM, grupie kapitałowej INNEKO a ostatnie lata spędziła w eobuwie.pl odpowiadając za projekty rozwojowe, w tym przygotowanie spółki do IPO. W Coffeedesk zajmuje się rachunkowością zarządczą, odpowiada za pozyskiwanie inwestorów i finansowania oraz przygotowanie firmy do dalszego rozwoju.

Rada Nadzorcza

Krzysztof Lis (Przewodniczący Rady) specjalizuje się w doradztwie strategicznym, rozwoju i skalowaniu biznesu dla zarządów i właścicieli firm z perspektywy członka rady nadzorczej, wirtualnego członka zarządu lub zewnętrznego doradcy, jest również executive coachem i mentorem. Przez ponad 20 lat kariery zawodowej pełnił funkcje menedżerskie wyższego szczebla w Polsce i Europie m.in. w Toshiba Europe GmbH, Grant Thornton, Allied Irish Bank czy Ernst & Young, zarządzając organizacjami, realizując projekty i programy corporate in-house start-up, new business development, corporate restructuring.

Filip Fiedorow posiada ponad 18-letnie doświadczenie w zarządzaniu organizacjami oraz prowadzeniu zespołów marketingowych. Były CMO oraz Dyrektor Rynku w IKEA Retail Polska, kierował działem marketingu sieci Lidl Polska, zarządzał marketingiem w Kompanii Piwowarskiej. Obecnie CMO i członek Management Team’u Netto Polska. Wielokrotny członek jury Effie Polska oraz Euro Effie. Wyróżniony przez redakcję Media Marketing Polska tytułem CMO roku 2018.

Piotr Rybiński karierę zawodową rozpoczął w 2006 roku w P&G, gdzie był odpowiedzialny za rozwój w regionie EMEA globalnego systemu IT służącego do zarządzania funduszami sprzedażowymi. Pomysłodawca i twórca SaaS TakeTask.com. Od 6 lat w Lingaro jako lider Customer Experience wzmacnia kulturę klientocentryczną, odpowiada za satysfakcję klientów korporacyjnychi komunikację wewnętrzną. Certyfikowany coach MBTI.

Kawa + eCommerce = sukces

eCommerce rozwija się z ogromną szybkością, a ogólnoświatowa pandemia dodała handlowi elektronicznemu dodatkowego przyspieszenia. Znaczenie wielu kategorii produktowych zmieniło się wraz z wprowadzeniem pracy oraz nauki zdalnej. Jak wynika z badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, sprzedaż artykułów spożywczych zwiększyła się o 12% (źródło) a artykułów do parzenia kawy – o 11% (źródło). Kawa jest jednym z bestsellerów na rynku eCommerce, osiągającym skumulowany wskaźnik wzrostu (CAGR) dla lat 2019 – 2020 w USA na poziomie 38,6% (źródło). Polski rynek eCommerce rozwija się najszybciej w Europie i szacuje się, iż wysoka dynamika wzrostu utrzyma się przez najbliższe kilka lat. PWC szacuje wartość brutto rynku eCommerce w roku 2026 na 162 mld zł (źródło). Jedną z najszybciej rosnących kategorii będzie sprzedaż produktów spożywczych.

Nic nie wskazuje na to, aby sprzedaż czy spożycie kawy mogły zacząć spadać, wręcz przeciwnie, nieustannie rosną wraz z napływem nowych klientów i kolejnym pokoleniem zyskującym siłę nabywczą. Zmienia się jedynie struktura sprzedaży i punkty dystrybucji. Niezależnie od sytuacji i miejsca, w którym się znajdujemy, nasza ochota na filiżankę kawy się nie zmienia, nie chcemy z niej rezygnować. Kawa stoi ponad podziałami: wiekowymi, ideologicznymi, zawodowymi. Ludzi rozpoczynających nowy dzień, niezależnie od rodzaju wykonywanego zajęcia, zamożności i szerokości geograficznej, łączy jedno – kubek kawy w dłoni.

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

Dyskusja

Dyskusja