Etno Cafe pozyskało blisko 7 milionów zł na rozwój

Spółka kawowa Etno Cafe, która prowadziła ostatnio kampanię crowdfundingową na naszej platformie, podsumowała właśnie rezultaty wszystkich emisji akcji z ostatnich miesięcy.Łącznie w ramach ofert prywatnych oraz oferty publicznej akcji pozyskała na dalszy rozwój kwotę 7 mln zł. Ponad 15% z tej kwoty, tj. blisko 1,2 mln zł spółka zgromadziła dzięki kampanii na platformie Crowdway.pl.

– Pragnę podziękować wszystkim Inwestorom, którzy podobnie jak my, dostrzegli wartość spółki Etno Cafe, a jednocześnie zapewnili jeden z wyższych wyników zbiórki względem ogółu ofert notowanych w polskim equity crowdfundingu – powiedział Jakub Niestrój, prezes zarządu Crowd Ventures. – Dotychczasowe sukcesy Etno Cafe, a także rezultat obu ofert, publicznej i prywatnej, pokazują potencjał rozwijających się firm, które mogą liczyć na poparcie polskich inwestorów – dodał.

Etno Cafe jest jedną z najbardziej dynamicznych polskich marek kawowych. W ciągu niespełna 6 lat działalności rozwinęła własną palarnię kawy, zaś w ostatnich 3 latach uruchomiła browar kawowy oraz sieć 17 kawiarni, które w ciągu ostatniego półtora roku odwiedziło ponad 1,2 miliona klientów.

– Jesteśmy zadowoleni z tego, że wielu inwestorów zdecydowało się na udział w kampanii crowdfundingowej – powiedział Łukasz Mrowiński. – Dla nas to bardzo duża motywacja, by spełnić oczekiwania inwestorów i zrewanżować się za okazane zaufanie.

Firma planuje zakończyć rok 2018 przychodami na poziomie około 20 mln zł, czyli ze wzrostem o blisko 70% w stosunku do roku poprzedniego. Taki wynik będzie potwierdzeniem dynamiki wzrostu uzyskiwanej przez markę od 2013 roku. Rosnący udział w przychodach Etno Cafe ma sprzedaż Cold Brew Coffee, kawy “parzonej na zimno”. W ostatnich miesiącach produkt ten trafił do sprzedaży na stacjach benzynowych BP oraz w sieciach Żabka i Lidl. Przychód z tego segmentu w miesiącach letnich (czerwiec-sierpień) wzrósł o 189% względem tego samego okresu roku 2017.

– Dzięki emisjom akcji w ostatnich miesiącach udało nam się zebrać środki na większość zakładanych celów – powiedział Łukasz Mrowiński, współzałożyciel i CEO Etno Cafe. –Zaangażowanie inwestorów, których liczba wzrosła do prawie 400, pozwoli nam na
intensywne inwestycje w rozwój sieci kawiarni i sprzedaży Cold Brew Coffee, infrastruktury do produkcji kawy oraz rozbudowę browaru kawowego.