Zbliżający się koniec roku to idealny moment na podsumowania. Dziś chcielibyśmy przypomnieć Wam jedną z wiosennych kampanii, która zakończyła się ogromnym sukcesem. O której zbiórce mowa? Oczywiście o Pincie Barrel Brewing, która zebrała 4,15 mln zł na budowę browaru, pobijając wtedy rekord crowdfundingu udziałowego w Polsce.
Na początku maja br. twórcy istniejącej od 2011 r. PINTY Barrel Brewing zwrócili się do społeczności internautów o wspólne sfinansowanie budowy nowego, niszowego browaru. W 60 dni inwestorzy objęli wszystkie z 448 632 akcji spółki. W zamian za wpłaty poza akcjami otrzymali również pakiety benefitów, na przykład zaproszenie na zjazd inwestorów, PINTA Party, zestawy piw czy wyjazd na PINTA Hop Tour. Celem kampanii crowdfundingowej była budowa browaru, który kompleksowo wypełniłby niszę na rynku piwnych eksperymentów, piw starzonych w drewnianych beczkach, dzikich i kwaśnych styli. Wykorzystując tradycyjne metody warzenia i dębowe beczki po winie, bourbonie, rumie czy whisky, twórcy postanowili wzbogacić smak i aromat mocnego piwa. Piwowarzy z PINTY zaplanowali sprowadzanie beczek m.in. z Hiszpanii, Francji, Szkocji, Jamajki i Barbadosu. Emisja akcji PINTA Barrel Brewing wystartowała symbolicznie podczas prestiżowego festiwalu – Toer de Geuze w Belgii, będącego prawdziwym świętem dla miłośników piw starzonych w drewnianych beczkach.
Dzięki profesjonalnemu biznesplanowi, który przekonał inwestorów, a także zaangażowanej społeczności spółce udało się pozyskać 1329 inwestorów, którzy wpłacili łącznię 4 149 846 zł. #PINTAParty2019 i pierwsze spotkanie inwestorów PINTA Barrel Brewing miało miejsce w minione wakacje. Wszystkim emitentom życzymy takich sukcesów jak ten!
PS Już wkrótce spodziewajcie się podsumowania kampanii o podobnym zasięgu z okresu jesienno-zimowego.