Las Vegas

Las Vegan’s

Stwórzmy razem w 100% wegańską czekoladę!

Manufaktura Czekolady Chocolate Story to polska firma i jedna z niewielu na świecie, w której czekoladę wyrabia się bezpośrednio od ziaren kakaowca aż do tabliczki. Ekspercką wiedzę na temat czekolady i jej przetwarzania zgłębiamy i skutecznie rozwijamy od 2009 roku, a nasze tabliczki zostały już kilkukrotnie wyróżnione prestiżowymi medalami Academy of Chocolate Awards. W ramach naszej nowej spółki Las Vegan’s stworzymy produkty wegańskie z wykorzystaniem tylko naturalnych surowców pochodzących z rolnictwa ekologicznego. Chcemy wypełnić lukę, która powstała na rynku słodyczy, a Ty już wkrótce będziesz mógł do nas dołączyć!

Powiadom mnie o starcie

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

[sibwp_form id=22]

Jesteśmy pionierami na rynku bean to bar, produkcji od ziarna do tabliczki!

Produkcja prawdziwej czekolady to długi i złożony proces, w który zaangażowanych jest wiele osób. Pierwszym ogniwem są plantatorzy, bez których nie byłoby tego cennego „czarnego złota”. Jeśli tylko jest to możliwe, staramy się docierać do nich bezpośrednio, aby mieć wpływ na wybór ziarna już na plantacji. Stosujemy model bezpośredniej współpracy z plantatorami „Direct Trade”, dzięki czemu mamy możliwość wyselekcjonowania najlepszych ziaren kakaowca. Kolejne etapy produkcji,
jak prażenie, rozdrabnianie, konszowanie i formowanie w tabliczki, przebiegają już w naszej manufakturze. Nasze produkty posiadają czyste składy, nie dodajemy żadnych konserwantów, ulepszaczy czy lecytyny sojowej, dzięki czemu są one zdrowe
i wyraziste w smaku.

p

Las Vegan’s – nowa marka wegańskiej rzemieślniczej czekolady

Pomysł na stworzenie w 100% wegańskiej marki kiełkował w nas od dawna. Jest on wynikiem obserwacji trendów i zachowań konsumentów, a także naszych własnych – cała nasza trójka od dłuższego czasu jest na diecie wegetariańskiej.
Zauważyliśmy, że na rynku brakuje mlecznych czekolad wegańskich, które mają nie tylko dobry skład, ale są także smaczne, a przy tym wpisują się w trendy ekologiczne. Chcemy wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich.

  • Las Vegan’s będzie marką wegańskich czekolad i produktów czekoladowych, o czystym składzie, produkowanych od ziarna do tabliczki.
  • Opakowania nowej marki będą w 100% pozbawione plastiku. Jako pierwsi na rynku zastąpimy sreberko i folię papierowymi opakowaniami.
  • Do wprowadzenia tej marki na rynek będzie mogła przyczynić się społeczność – już wkrótce będziesz mógł kupić akcje Las Vegan’s i razem z nami współtworzyć ten biznes.

p

Naszą ambicją jest całkowite uniknięcie plastiku i innych tworzyw sztucznych we wszystkich elementach i rodzajach opakowań zarówno tych jednostkowych, jak i zbiorczych.

W pierwszym etapie produkcji planujemy wdrożenie trzech linii produktowych. Pierwsza to tabliczki w kartonowych kopertach wykonanych z surowca wytwarzanego z udziałem makulatury. Znajdzie się wśród nich m.in. czekolada ciemna i czekolady z dodatkami malin i pomarańczy. Drugą linią będą owoce, orzechy, migdały i ziarno kakao w czekoladzie. Trzecia, najważniejsza linia to tabliczki i batony zapakowane maszynowo w innowacyjny materiał opakowaniowy wykonany z papieru z certyfikatem kompostowalności. To impulsowa linia produktów w ekonomicznych, ale w pełni biodegradowalnych opakowaniach papierowych.

Powyższa lista produktów, dodatków oraz ich wizualizacje mają charakter orientacyjny. Na etapie testów i wdrożeń mogą ulec zmianie.

Zespół pasjonatów

Manufakturę Czekolady Chocolate Story założyliśmy we dwóch – Krzysiek i Tomek. Z wykształcenia jesteśmy informatykami, ale z pasji do czekolady i chęci stworzenia czegoś prawdziwego, a nie wirtualnego, postanowiliśmy zrezygnować z „ciepłych posad”
i stworzyć w 2009 roku pierwszą w Polsce manufakturę produkującą czekoladę bean-to-bar – od ziarna do tabliczki. Nasza fabryka mieści się w podwarszawskich Łomiankach, a lokale w Warszawie i Łodzi. W 2017 roku jako współwłaściciel i członek zarządu dołączył do nas Marcin, doświadczony manager z 20-letnim stażem pracy na rynku słodyczy.

p

Dwuosobowy kiedyś zespół manufaktury znacznie się powiększył, ale cały czas przyświeca nam niezmiennie chęć tworzenia prawdziwej czekolady, co sprawia nam ogromną radość i motywuje do podejmowania kolejnych wyzwań. Jednym z nich jest stworzenie Las Vegan’s – rzemieślniczej marki wegańskiej czekolady!

2 mln Polaków planuje przejść na dietę wegetariańską lub wegańską

Wegetarianizm i weganizm to silne trendy gastronomiczne i spożywcze. 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę. 43% Polaków przyznaje, że nie rezygnując ze spożycia mięsa całkowicie, mocno je ogranicza. Równie ważny jest fakt, że niemal 12% Polaków nie pije mleka i nie je produktów mlecznych oraz niemal tyle samo nie je jaj
i produktów jajecznych (źródło). Wartość jedynie rynku mleka roślinnego w Polsce jest szacowana na ponad 120 mln zł (źródło). Również w okresie pandemii ponad 40% Polaków zmieniło swoje zwyczaje żywieniowe, co czwarty z nas wprowadzał roślinne zamienniki produktów albo ograniczył nabiał (źródło). W ślad za tym rośnie zapotrzebowanie na roślinne produkty zarówno w Polsce, jak i globalnie.

Dla Polaków równie ważny jest trend dotyczący ekologii panujący m.in. w branży opakowań. Z raportu Stora Enso wynika, że rynek opakowań będzie zmieniał się pod wpływem nawyków konsumenckich millenialsów, czyli pokolenia urodzonego między 1980 a 2000 rokiem, a coraz więcej klientów skłonnych jest zapłacić więcej za dany produkt, jeżeli jest on w opakowaniu ekologicznym (źródło). Z kolei według badania SW Research z 2019 r., ponad 46% Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, natomiast ponad 50% z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi (źródło). Nic dziwnego, gdyż ponad 90% Polaków zgadza się ze zdaniem, że ochrona przyrody powinna być priorytetowym działaniem człowieka wobec środowiska naturalnego, a śmieci są dla nas takim utrapieniem, że jesteśmy w stanie zgodzić się m.in. na bardziej rygorystyczne przepisy odnośnie do wyrzucania ich w miejscach niedozwolonych (źródło).

Z naszych obserwacji, ale także z dostępnych raportów wynika, że grono świadomych konsumentów, dla których ważna jest jakość i skład produktów z roku na rok się powiększa. Sondaż przeprowadzony w 2019 roku przez agencję Inquiry nt. odżywiania potwierdził rosnącą świadomość konsumencką Polaków. Niemal każdy z respondentów (przebadano ponad pół tysiąca osób z całej Polski) twierdził, że zwraca uwagę na informacje o produktach spożywczych. Rosnące zainteresowanie czekoladami rzemieślniczymi ma także związek ze zmieniającymi się trendami – przybywa osób dbających o zdrowie. Przywołany wcześniej sondaż pokazał, że dla osób, które wzięły udział w badaniu, istotne jest działanie prozdrowotne produktu (83% badanych) – (źródło).

Rynek czekolady wciąż rośnie

Polska jest największym rynkiem czekolady w Europie Środkowo-Wschodniej, którego wartość we wrześniu 2019 r. wyniosła blisko 7,2 mld zł (źródło). Produkcja czekolady (łącznie z czekoladą białą) wyniosła w sierpniu 2020 roku 26,2 tys. ton i była wyższa o 7,1% niż rok wcześniej. W ciągu ośmiu miesięcy 2020 roku produkcja czekolady wzrosła o 6,1% w stosunku do ubiegłego roku
i wyniosła 191 tys. ton (źródło). Warto zaznaczyć, że Polacy jedzą około 5 kg produktów czekoladowych rocznie i ponad 1,5 kg czekolad w tabliczkach, wyprzedzając m.in. Francję (4,3 kg) czy Stany Zjednoczone (4,4 kg). Polska znajduje się też w czołówce eksporterów słodyczy, a wartość z tego tytułu szacowana jest na ok. 6 mld zł rocznie (źródło).

p

p

* Źródło

Zaledwie 5% wszystkich nowych słodyczy, które pojawiły się na rynku między 2015 a 2019 rokiem, to produkty wegańskie. Dlatego w ubiegłym roku najwięksi globalni producenci, jak Mars, zaczęli nadrabiać zaległości, wprowadzając do sprzedaży nowe, wegańskie produkty (źródło). W raporcie Mintel eksperci donoszą, że od 2012 do 2017 roku światowa sprzedaż roślinnych alternatyw mleka krowiego wzrosła o 61% i wciąż się zwiększa, natomiast wariant tradycyjny odnotował 15-procentowy, postępujący spadek (źródło).

Stwórzmy razem markę wegańskiej czekolady, która ekologię ma wpisaną w swoje DNA! Wspólnie zadbajmy o naszą planetę.

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

[sibwp_form id=23]

p

Dyskusja