4MOSA S.A. – MUSCAT

Dołącz do marki, która podbiła serca ponad 100 tysięcy Polaków!

Znajdziesz nas na MUSCAT:

Jako 4MOSA S.A. jesteśmy właścicielem polskiej marki MUSCAT, która od 8 lat rewolucjonizuje rynek okularów. Nasze okulary są projektowane w Polsce i spełniają najwyższe standardy jakości, którymi mogą poszczycić się najbardziej ekskluzywne światowe marki z branży fashion. 

Dzięki wyeliminowaniu pośredników i sprzedaży okularów we własnych butikach, stworzyliśmy atrakcyjną ofertę cenową względem konkurencji na rynku. Dotychczas sprzedaliśmy już ponad 165 000 okularów,  założyliśmy sklep internetowy, otworzyliśmy 12 butików w Polsce i 1 butik w czeskiej Pradze.

Już wkrótce będziesz mógł/a stać się częścią naszej przyszłości i dołączyć do grona naszych akcjonariuszy!

Powiadom mnie o starcie

Znajdziesz nas na MUSCAT:

O nas

Jesteśmy producentem okularów i soczewek, łączącym świat optyki i mody. Uczciwe ceny, autorski design oprawek i rozbudowana dystrybucja to tylko kilka z powodów, dla których setki tysięcy Polaków pokochało markę MUSCAT.

W swojej działalności stawiamy na najwyższy poziom obsługi, zapewnienie łatwego i przyjemnego doświadczenia zakupowego oraz indywidualne podejście do każdego Klienta. Naszym celem jest dostarczanie najwyższej jakości okularów, które wpasowują się w osobowość i indywidualny styl każdego Klienta.

Omijamy pośredników, sami projektujemy i czuwamy nad produkcją by następnie dystrybuować produkty w naszych showroomach. Sprzedajemy produkt w uczciwej cenie. Działamy w modelu Click & Mortar, który polega na pozyskaniu Klientów online i przekierowaniu ich do naszych sklepów, gdzie finalizujemy transakcję z niebywałą skutecznością.

Założyciele firmy – Dawid Winter i Paweł Porucznik – poznali się na studiach w Szkole Głównej Handlowej i po powrocie z wymiany studenckiej na Tajwanie rozpoczęli swoją pierwszą działalność w branży optycznej – sprzedaż okularów pod marką Westwood, zrobionych z prawdziwego drewna. Doświadczenia i wnioski z pierwszej działalności zaowocowały stworzeniem w 2015 roku, w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, marki MUSCAT. Kilka miesięcy później z sukcesem pozyskali 200 000 EUR od EGC Seed Capital, w ramach programu PARP, co pozwoliło na rozpoczęcie sprzedaży okularów pod marką MUSCAT.

Dynamiczny rozwój w kolejnych latach pozwolił nam na otwarcie 12 butików z badaniami wzroku w Polsce i jednego w czeskiej Pradze.

Nasze produkty i usługi

Dziś MUSCAT kojarzy się z całym spektrum produktów optycznych. Nasi specjaliści odpowiedzialni są za badania wzroku, a my, pod swoim szyldem, dostarczamy Klientom najmodniejsze okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne, damskie oraz męskie, a także różnego rodzaju akcesoria do okularów.

Kto jest grupą docelową MUSCAT

Największą grupę Klientów MUSCAT stanowią kobiety w przedziale wiekowym 18-35 lat, mieszkające w dużych miastach. Są niezależne, dbające o swój wygląd, zainteresowane modą i szeroko pojętym lifestylem. To bardzo wdzięczna grupa, bo traktuje okulary jako ważny element stylizacji. Podobnie jak w przypadku butów czy torebek – chce mieć wiele par na różne okazje.

Mężczyźni, którzy poszukują aktualnych trendów okularowych również znajdą w ofercie MUSCAT modele dla siebie.

Akcje promocyjne i wartości

Od początku działalności marki prowadzimy aktywne działania wizerunkowo-sprzedażowe, dzięki którym MUSCAT zyskał szerokie grono fanów i lojalnych Klientów, a marka stała się powszechnie rozpoznawalna na rynku.

Tworząc kampanie wizerunkowe i sprzedażowe, bazujemy na wartościach marki takich jak: autentyczność, wsparcie, elastyczność, zaangażowanie, otwartość, pomoc innym, pasja, tolerancja. W oparciu o te wartości, w ostatnim czasie rozpoczęliśmy kampanię „Robimy to inaczej”, nawiązującą do wolności i indywidualności każdego człowieka. Zachęcamy tym samym naszych obserwatorów do odnalezienia w sobie potencjału i wrażenia swojej niepowtarzalności.

Regularnie działamy z rozpoznawalnymi influencerami i blogerami, co przekłada się na duże zainteresowanie marką i wzrostową tendencję śledzenia nas przez nowych odbiorców, na przykład w social mediach.

Nagrody i wyróżnienia

Zostaliśmy docenieni na rynku nagrodami w kategoriach produktowych oraz za prowadzone działania marketingowe:

  • Golden Arrow 2019 w kategorii CSR za kampanię MUSCAT #WidzimyWięcej,
  • znak jakości MUST HAVE na Łódź Design Festival 2019 za Ellis Jr., kolekcję okularów dziecięcych.

Ponadto założyciele firmy znaleźli się na pierwszej w Polsce liście Forbes Polska 30 UNDER 30 w 2018 roku.

Zobacz jak rośniemy

W 2020 roku, mimo trwającej pandemii COVID, udało nam się otworzyć 3 nowe butiki MUSCAT. W tym okresie zoptymalizowaliśmy proces zarządzania firmą, a także wprowadziliśmy obsługę automatyczną w sklepie internetowym.

W 2021 roku udało nam się otworzyć własne laboratorium, które pozwoliło na wewnętrzny montaż soczewek, a tym samym obniżenie ponoszonych przez spółkę kosztów. Uzupełniliśmy ofertę o usługę badania wzroku w butikach MUSCAT. Działania te przełożyły się na większy ruch na stronie sklepu internetowego MUSCAT i usprawnienie procesu zakupowego.

W 2022 roku postawiliśmy na mocną i odświeżoną strategię marketingową, odważniej budujemy brand. Zoptymalizowaliśmy koszty stałe spółki, a także procesy logistyczne, produkcyjne oraz sprzedażowe. Osiągnęliśmy rekordowy miesieczny wynik sprzedażowy w listopadzie 2022 roku. Rozpoczęliśmy współpracę z nowymi fabrykami. Znacząco zautomatyzowaliśmy proces realizacji zamówień i pracę labu przez system ERP. Rozszerzyliśmy także ofertę produktową, zwiększając liczbę dostępnych opraw, dzięki czemu nasi Klienci mogą wybierać spośród szerokiego asortymentu. Rozbudowaliśmy także linię okularów męskich oraz okularów przeciwsłonecznych.

Plany rozwojowe spółki

Nieposkromione ambicje nie pozwalają nam tkwić w miejscu. Codziennie szukamy nowych rozwiązań, które przyniosą naszym Klientom kolejne korzyści i jednocześnie zwiększą wartość całej spółki.

W przyszłości planujemy poszerzenie naszej oferty produktowej, tworząc kolekcje, które wpasowują się w aktualne trendy i są odpowiedzią na potrzeby fanów marki MUSCAT. Chcemy także pracować nad otwarciem kolejnych butików w dużych miastach na terenie Polski. Dzięki nowemu e-commercowi MUSCAT, chcemy wzmocnić naszą sprzedaż internetową. Chcemy budować coraz widoczniejszy i jeszcze bardziej modowy wizerunek poprzez inwestycje w skuteczne działania marketingowe.

Nie spoczywamy na laurach. Każdego dnia idziemy po więcej.

Zespół

Dawid Winter – Co-founder

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie kierunku Finanse i Rachunkowość. Od początku kariery był związany z branżą optyczną oraz pozyskiwaniem funduszy. W latach 2013-2015 współtworzył markę innowacyjnych drewnianych okularów Westwood, a doświadczenie z zakresu inwestycji i finansów zdobył dzięki pracy w funduszu inwestycyjnym Union Investments. W 2015 roku wraz z Pawłem Porucznikiem stworzył markę okularów MUSCAT, w której odpowiada przede wszystkim za strategię wzrostu, finanse oraz relacje z inwestorami i kluczowymi partnerami biznesowymi. W 2017 roku znalazł się na liście „30 Under 30” magazynu Forbes Polska. Prywatnie pasjonuje się inwestycjami, podróżami oraz sportami walki.

Paweł Porucznik – Co-founder

Wraz z Dawidem Winterem stworzył w 2015 roku markę okularów MUSCAT, w której odpowiada za kreację brandu oraz portfolio produktowe marki. W 2017 roku znalazł się na liście „30 Under 30” magazynu Forbes Polska oraz w gronie 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie wg brief.pl. Prywatnie pasjonuje się podróżami i poznawaniem innych kultur, co wykorzystuje również w planowaniu ekspansji międzynarodowej dla MUSCAT. Wolny czas poświęca przede wszystkim na rozwój osobisty, biohacking, sporty, ale także na udział w szeregu inicjatyw charytatywnych, które znajdują odzwierciedlenie w DNA marki.

Finansowanie spółki

Od 2015 roku mamy na pokładzie inwestora w postaci funduszu seedowego. Poza pierwszymi 200 000 EUR pozyskanymi od funduszu, cały rozwój naszej firmy był finansowany z działalności operacyjnej oraz pożyczek.

Jak wygląda rynek optyczny i trendy kształtujące jego przyszłość

Cały rynek optyczny w Polsce wart jest obecnie prawie 5 mld zł (źródło). Według danych GfK (Growth from Knowledge), liczba punktów sprzedających detalicznie artykuły optyczne w Polsce wynosi obecnie niemal 4 tys. Sprzedaż produktów optycznych w Polsce odbywa się w większości w sklepach stacjonarnych, które równolegle rozwijają sprzedaż internetową (źródło).

Coraz więcej Polaków nosi okulary

Wzrost wartości rynku to efekt rosnącej świadomości Polaków w sprawie problemów ze wzrokiem. Ponad 72% Polaków ma stwierdzoną wadę wzroku (źródło). Coraz młodsze pokolenie musi sięgać po korekcję wzroku – równocześnie coraz więcej osób starszych już od wielu lat na co dzień korzysta z okularów (źródło). Trend noszenia okularów rośnie. Ponad połowa Polaków codziennie korzysta z okularów, a dodatkowo ponad 1 mln używa soczewek kontaktowych. Ponadto coraz więcej młodych osób posiada 2-3 pary okularów na różne okazje (źródło).

Trendy na rynku optycznym

Rynek optyczny w Polsce, podobnie jak w całej Europie, poddaje się dwóm trendom – coraz większa część sprzedaży przenosi się do internetu, ale jednocześnie zauważalny jest także wzrost w kanale sklepów sieciowych, do których zgodnie z badaniami Instytutu GfK Polonia należało 16% rynku. W 2018 roku do sieci należało 12% zakładów optycznych w Polsce (vs 6% w 2016 roku) (źródło). To pokazuje postępującą konsolidację polskiego rynku optycznego.

Trendy konsumenckie

W wielu badaniach odnotowano gwałtowny wzrost konsumpcji okularów na mieszkańca, co jest widoczne po zwiększonej świadomości konsumentów. Konsumenci potrzebują dostępu do różnych par, które pasują do wybranych strojów, stylizacji, a także różnych kontekstów bądź sytuacji społecznych. Ten specyficzny wzorzec doprowadził do pięciokrotnego wzrostu konsumpcji okularów per capita w ciągu ostatnich pięciu lat.

Konsumenci mają większą świadomość roli okularów dla zdrowia ich oczu – tak w przypadku ochronnych okularów przeciwsłonecznych, jak i okularów korekcyjnych. Okulary są także nieodłącznym elementem uprawiania sportu i – coraz częściej – dopasowujemy je do konkretnej dyscypliny, stąd rosnąca popularność okularów specjalistycznych dla biegaczy, narciarzy, rowerzystów, pływaków – także tych ze szkłami korekcyjnymi (źródło).

Prognozy dla rynku optycznego

Według ekspertów Statista.com, przychody na rynku okularów wyniosą w 2023 roku 141,50 miliardów dolarów, zaś rynek będzie rosnąć rocznie w latach 2023-2027 o 4,37 proc. Zakładają wzrost wartości tego segmentu rynku do 2031 roku do 320 mld dolarów, z CAGR na poziomie 8,4 proc. Eksperci szacują także, że średnia liczba okularów na osobę wyniesie 1,3 sztuki, ale nadal za 85 proc. sprzedaży będą odpowiedzialne produkty kategorii non-luxury (źródło).

Aktualności

Puls Biznesu: Muscat planuje ekspansję. Kapitału poszuka w crowdfundingu

Stockwatch.pl: MUSCAT rusza po finansowanie społecznościowe

ZAPRASZAMY DO ZAPISÓW DO ALERTU INWESTORA

Dyskusja


Dyskusja