Play of Battle SA

Dołącz do George’a Friedmana, Jacka Bartosiaka i Zbigniewa Pisarskiego, aby stworzyć przełomową grę strategiczną współczesnego pola walki!

Play of Battle SA to spółka powstała z inicjatywy trzech osób: dr Georga Friedmana, dr Jacka Bartosiaka i Zbigniewa Pisarskiego. Celem tej inicjatywy jest opracowanie koncepcji i projektu realistycznych gier strategicznych z silnie rozwiniętymi aspektami geopolityki i działań wojennych. Za produkcję gier odpowiedzialne będzie studio Noobz from Poland.

Play of Battle SA zaprosiła do współpracy cenionych ekspertów w dziedzinach m.in. historii, strategii wojskowych oraz game developmentu. W projekt poza założycielami zaangażowani są m.in. generał broni Waldemar Skrzypczak, czy Norman Davies.

Play of Battle SA planuje debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie w drugiej połowie 2022 roku!

Powiadom mnie o starcie

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

Misja spółki

Koncepcja projektu Play of Battle SA powstała w oparciu o analizę rynkową sektora strategicznych gier wojennych. Na jej podstawie spółka zidentyfikowała problemy, które utrudniają produkcję gier, a także opracowała rozwiązania, które pomogą spółce stworzyć w pełni funkcjonalną i realną grę, dostępną nie tylko dla placówek i akademii wojskowych, ale także dla indywidualnych graczy.

O PROJEKCIE GRY

Previous
Next
Previous
Next

Opis gry

Pierwszym projektem gamingowym spółki będzie gra typu Grand Strategy, skierowana do wymagających graczy i fanów gatunku, zainteresowanych nie tylko militarnym, ale również geopolitycznym wymiarem konfliktu. Gra będzie toczyć się w czasach współczesnych (2008-2030) i przedstawi najbardziej aktualne i realistyczne możliwości rozwoju relacji oraz bezpieczeństwa międzynarodowego.

Teatr działań obejmie Europę, europejską część Rosji, Bliski Wschód i północną Afrykę, a gracz będzie miał możliwość wcielenia się w jedno z państw europejskich i zmierzenia się z widmem zakrojonego na szeroką skalę konfliktu, w którym szczególny nacisk położony zostanie na geopolityczne aspekty prowadzenia działań.

  • Gra będzie oferować rozgrywkę jednym z wielu państw europejskich. Ze względu na specyfikę, pozycję na arenie międzynarodowej i siłę, rozgrywka każdym z nich będzie oferowała unikalne, wiarygodne doświadczenie.
  • Play of Battle odda w ręce graczy rozbudowany system dyplomatyczno-rozwojowy. W grze odbiorca będzie miał możliwość prowadzenia wielostronnej, realistycznej polityki zewnętrznej.
  • Gracz będzie również zarządzać polityką wewnętrzną, jego ekonomią i rozwojem technologicznym oraz bezpieczeństwem swojego państwa.
  • Choć warstwa militarna będzie stanowić istotny element rozgrywki, równie ważne okażą się inne formy współczesnego konfliktu, takie jak wojna informacyjna czy cybernetyczna, wysiłki dyplomatyczne i szerszy kontekst geopolityczny. Dzięki temu rozgrywka będzie się charakteryzować dużą głębią i złożonością.
  • W grze nie będzie ściśle określonego, prostego warunku zwycięstwa. Każde państwo dostępne dla gracza będzie miało własne, realistyczne cele, których wykonanie prowadzi do wygranej. Dzięki temu gra posiadać będzie wysokie replayability, znacząco zwiększające chęć długiego obcowania z nią.

Przesłaniem gry jest ukazanie charakteru współczesnego konfliktu, który jest wielowymiarowy, błyskawiczny, zawiera ogromny element wojny informacyjnej, technologicznej cyberwojny, a w ostateczności konwencjonalnych działań militarnych.

Grupa docelowa

Docelowym odbiorcą gry będą miłośnicy produkcji z gatunku Grand Strategy, oczekujący złożonej i wymagającej rozgrywki, zapewniającej wysokie replayability. Grupa ta, choć ściśle zdefiniowana, jest w skali rynku bardzo liczna, a jej dobrze sprecyzowane potrzeby pozwolą nam na jasne określenie oczekiwań i preferencji graczy.

Przewagi konkurencyjne

  • Projektowana przez Play of Battle gra będzie pierwszą produkcją kompleksowo i wszechstronnie ukazującą wielowymiarowość współczesnego konfliktu opartego na przepływach strategicznych i koncepcji drabiny eskalacyjnej.
  • Współpraca ze światowej klasy specjalistami z dziedziny wojskowości i geopolityki, a także doświadczonymi deweloperami z branży gamingowej.
  • Podczas gdy inne produkcje z gatunku Grand Strategy skupiają się przede wszystkim na walkach zbrojnych i militarnym aspekcie konfliktu, produkcja do Play of Battle zaoferuje znacznie szerszy zakres możliwości, uwzględniając elementy geopolityczne, ekonomiczne i dyplomatyczne.

Proces produkcji

Za produkcję gry odpowiedzialne będzie studio Noobz from Poland. Synergia specjalistów z branży gamingowej oraz ekspertów z zakresu geopolityki i działań wojennych, stanowi o unikalności tego projektu. W produkcji Play of Battle zostaną wykorzystane najnowsze technologie umożliwiające stworzenie światowej klasy rozgrywki o wysokim poziomie immersyjności. W ramach projektu Play of Battle deweloperzy oraz eksperci połączą swoje siły w celu wiarygodnego odzwierciedlenia realiów i niuansów konfliktów geopolitycznych w świecie wirtualnym.

Planowana dystrybucja

Gra od Play of Battle będzie tworzona z myślą o komputerach PC. Gra ukaże się na platformie Steam, a jej prognozowana cena powinna zawierać się w przedziale 40-60 USD.

Działania promocyjne

Promocja gry będzie obejmowała tradycyjne kanały dotarcia marketingowego takie jak reklamy (także teasery gry), współpraca z influencerami czy marketing mobilny. Spółka planuje eventy z udziałem założycieli spółki oraz uznanych ekspertów militarnych. Ponadto, gra będzie promowana w kanałach prywatnych założycieli (ponad 1mln ) poprzez targetowane reklamy mobilne.

Zespół Play of Battle

Zbigniew Pisarski – Prezes Zarządu

Społeczny przedsiębiorca i Inwestor. Założyciel Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego, czołowego polskiego think-tanku specjalizującego się w bezpieczeństwie międzynarodowym, grach wojennych i symulacjach. Założyciel i dyrektor programowy Europejskiej Akademii Dyplomacji, inicjator i przewodniczący Warsaw Security Forum. W 2010 roku został powołany przez Prezydenta RP do Zespołu Doradczo-Konsultacyjnego przy Komisji Strategicznego Przeglądu Bezpieczeństwa Narodowego. Absolwent Uniwersytetu Wiedeńskiego, studiował również na Uniwersytecie Harvarda oraz Uniwersytecie Georgetown.

Jarosław Kotowski – Wiceprezes Zarządu

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, przedsiębiorca oraz inwestor. W 2016 roku założył studio tworzące gry Noobz From Poland S.A., pełni tam funkcję Prezesa Zarządu oraz Głównego Projektanta Gier.

Noobz from Poland

Noobz from Poland SA jest polskim producentem gier, działającym w branży od 2016 roku. Zespół studia tworzą specjaliści posiadający doświadczenie przy produkcji gier wideo, które osiągnęły światowy sukces. Mowa tutaj o między innymi Cyberpunk 2077, Wiedźmin 3 Dziki Gon, Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana, Dying Light. Artyści Noobz from Poland mają też doświadczenie w tworzeniu hollywoodzkich produkcji między innymi Wonder Woman, hitowego serialu Wiedźmin wyprodukowanego przez platformę Netflix czy ambitnej produkcji o nazwie Miłość, śmierć i roboty. Dzięki know-how i doświadczeniu zdobytym w takich studiach jak CD Projekt RED, Techland, 11 bit studios, CI Games, Flying Wild Hog czy też w Platige Image – uznanym na świecie studiu tworzącym animacje, nasi programiści i artyści są w stanie zapewnić wysoką jakość w obszarze technologicznym i warstwie artystycznej.

dr George Friedman – Współzałożyciel

Światowej sławy politolog i analityk, zajmującym się geopolityką oraz stosunkami międzynarodowymi, a także założyciel i prezes Geopolitical Futures. Był pionierem w dziedzinie skomputeryzowanych gier wojennych, tworzonych na użytek Pentagonu oraz Armii Stanów Zjednoczonych. Autor książek z listy bestsellerów New York Timesa, przetłumaczonych na ponad 20 języków, m.in „Następne 100 lat. Prognoza na XXI wiek” (ang „The Next 100 Years”), “Flashpoints: The Emerging Crisis in Europe”, „Następna dekada” (ang. “The Next Decade”, “America’s Secret War”, “The Future of War and The Intelligence Edge”. Dr Friedman doradzał wielu cywilnym oraz wojskowym instytucjom w Stanach Zjednoczonych i na świecie, a także jest regularnym gościem audycji poświęconych stosunkom międzynarodowym, polityki zagranicznej i funkcjonowania wywiadu USA. Przez ponad 20 lat, aż do momentu złożenia rezygnacji w maju 2015 roku, dr Friedman był dyrektorem generalnym założonej przez niego w roku 1995 firmy Stratfor.

dr Jacek Bartosiak – Członek Rady Nadzorczej

Senior Fellow w The Potomac Foundation w Waszyngtonie, Dyrektor Programu Gier Wojennych i Symulacji w Fundacji Pułaskiego w Warszawie i właściciel firmy Strategy & Future, zajmującej się symulacjami strategicznymi. Adwokat i Partner Zarządzający w kancelarii adwokackiej zajmującej się obsługą biznesu. Zajmuje się geostrategią, bezpieczeństwem, konfliktami zbrojnymi, symulacjami i planowaniem pola walki. Posiada doktorat na temat geostrategii amerykańskiej koncepcji wojny powietrzno-morskiej na Zachodnim Pacyfiku i na temat geostrategii Eurazji. Autor bestsellera w roku 2016 – „Pacyfik i Eurazja. O wojnie” oraz „Rzeczpospolita między Lądem a Morzem. O wojnie i pokoju”.

gen. Waldemar Skrzypczak – Członek Rady Nadzorczej

Generał broni, oficer dyplomowany wojsk pancernych i zmechanizowanych. W 1976 roku rozpoczął służbę w Wojsku Polskim. Absolwent Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego oraz Podyplomowych Studiów Operacyjno-Strategicznych w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Ukonczyl w 2006 Survey of Topics in Strategic-Level Defense Resources Management w Defense Resources Management Institute w Naval Postgraduate School,Monterey,California(USA). Pełnił obowiązki m.in dowódcy Wojsk Lądowych, szefa Sztabu 68 Pułku Czołgów w Budowie i szefa Sztabu 33 Pułku Zmechanizowanego w Złocieńcu, szefa Szkolenia Bojowego, szefa Szefostwa Wojsk Pancernych i Zmechanizowanych, szefa Zarządu Operacji Lądowych G3 – zastępcy szefa Sztabu Wojsk Lądowych. W latach 2012-2013 zajmował stanowisko podsekretarza stanu w MON ds. modernizacji technicznej.

prof. Paweł Wojciechowski – Członek Rady Nadzorczej

Na przestrzeni lat 2006-2020 pełnił funkcję ministra finansów, wiceministra spraw zagranicznych, ambasadora – stałego przedstawiciela RP przy OECD, prezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz głównego ekonomisty Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W latach 1995-2005 był prezesem zarządu spółek rynku finansowego, n.in. Towarzystwa Emerytalnego Allianz Polska S.A., Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A, Polskiej Grupy Zarządzania Funduszami sp. z o.o. W latach 80-tych pełnił funkcję analityka w instytucie badań ekonomicznych Center for Regional Economic Issues w Cleveland, Ohio. W różnych okresach życia był członkiem kilkunastu rad nadzorczych. Współpracował w charakterze wykładowcy lub profesora wizytującego na John Carroll University (business statistics), Akademii Leona Koźmińskiego (institutional investors), Harvard University (policies for competitiveness) oraz był wykładowcą na kursach dla maklerów i doradców inwestycyjnych. Od kilku lat jest dyrektorem Whiteshield Partners, pełni funkcję koordynatora najważniejszego trans-europejskiego korytarza transportowego Ren-Alpy wykłada ubezpieczenia we Wszechnicy Polskiej Szkole Wyższej w Warszawie oraz od początku br. jest wiceprezydentem i głównym ekonomistą Pracodawców RP.

Jarosław Grzywiński – Doradca Zarządu

Specjalista w prawie rynków kapitałowych, spółek handlowych, a także w organizacji przedsięwzięć inwestycyjnych. Partner w kancelarii Kochański & Partners prowadzący praktykę rynków kapitałowych. Były prezes zarządu GPW. Doradca w zakresie prawa rynków kapitałowych, kwestiach regulacyjnych związanych z infrastrukturą rynku kapitałowego, organizacji finansowania projektów inwestycyjnych w różnych jurysdykcjach. Jest także doradcą w zakresie emisji obligacji, restrukturyzacji zobowiązań finansowych oraz inwestycji w nieruchomości komercyjne. Ma szereg doświadczeń w zakresie przygotowania prospektów emisyjnych oraz doradztwa w procesach IPO, zarówno na rynku polskim, jak i rynkach zagranicznych. W przeszłości zasiadał w Board of Directors jednej z największych platform equity trading AQUIS Exchange, z siedzibą w Londynie. Był także Przewodniczącym Rady Nadzorczej Towarowej Giełdy Energii S.A., Przewodniczącym Rady Nadzorczej Bondspot S.A. oraz Wiceprezesem Rady Giełdy, Przewodniczącym Komitetu Regulacji & Corporate Governance Rady Giełdy.

prof. Norman Davies – Doradca Zarządu

Brytyjsko-polski historyk angielsko-walijskiego pochodzenia, profesor Uniwersytetu Londyńskiego, członek Polskiej Akademii Umiejętności i Akademii Brytyjskiej, autor prac dotyczących historii Europy, Polski i Wysp Brytyjskich, kawaler Orderu Orła Białego. Jest autorem takich książek jak „Biały orzeł, czerwona gwiazda” (1972), „Boże igrzysko. Historia Polski” (1981) czy bestselleru „Europa. Rozprawa historyka z historią” (1996). Jego książki zostały przełożone na ponad 20 języków. W latach 1997-2006 pełnił funkcję Supernumerary Fellow w Wolfson College w Oksfordzie, obecnie jest Honorary Fellow w St. Antony’s College w Oksfordzie i profesorem Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od 1997 roku jest członkiem British Academy, a od 2011 roku Walijskiego Towarzystwa Naukowego, został uhonorowany polskim Orderem Orła Białego i brytyjskim orderem św. Michała i św. Jerzego za zasługi dla historii. Otrzymał honorowe doktoraty wielu uczelni w Wielkiej Brytanii i w Polsce, jak również honorowe obywatelstwo pięciu miast. Jest dożywotnim członkiem zarówno Clare Hall jak i Peterhouse w Cambridge.

Doświadczenie Noobz from Poland

Total Tank Simulator

Najnowszą autorską grą stworzoną przez studio Noobz from Poland jest Total Tank Simulator, która zyskała dużą popularność wśród graczy i otrzymała pozytywne oceny. Jeszcze przed premierą wishlista na Steam przekroczyła 100 000 zainteresowanych.

Premiera strategicznego symulatora bitewnego osadzonego w realiach II wojny światowej miała miejsce w maju 2020 roku i pojawiła się wśród 20 najlepszych premier maja 2020 roku na platformie Steam. Warto nadmienić, że w całym 2020 roku swoją premierę miało ponad 10 000 tytułów. W pierwszym roku od premiery zostało sprzedanych ponad 100 000 kopii gry.

Wydawcą tytułu jest włoska firma 505 Games należąca do grupy Digital Bros. Firmy pracują obecnie nad nową produkcją osadzoną w uniwersum Total Tank Simulator (Total Tank Generals).

Noobz from Poland planuje w II kwartale 2021 roku dołączyć do grona spółek publicznych notowanych na NewConnect.

Crowdfunding

Kampania crowdfundingowa pozwoli spółce rozpocząć produkcję gry oraz budować społeczność wokół projektu.

Rynek

Światowy rynek gier w ciągu dwóch dekad z niszowej gałęzi sektorów kreatywnych stał się potężnym biznesem i ważnym elementem kultury masowej (źródło). Według szacunków Global Industry Analysts, w ubiegłym roku wartość światowego rynku gier wyniosła 156,8 mld USD (źródło). W Polsce w 2020 r. przychody wygenerowane przez branżę producentów gier przekroczyły 500 milionów euro (tj. ponad 2,3 miliarda złotych), z czego sam eksport stanowił niemal 96% tej kwoty (źródło). Analitycy z Global Industry Analysts Inc. szacują, że światowy rynek gier będzie rósł tempie 9,3% rocznie, osiągając w 2027 roku wartość 293,2 miliardów dolarów (źródło).

Rynek gier komputerowych stanowi około 22% jego wartości i wyniósł ok. 37,4 miliardów dolarów w 2020 roku (źródło). Gry strategiczne są interesującą częścią rynku gier wideo. Ten gatunek gier, wymaga od gracza dużej ilości czasu, opanowania, spokoju oraz logicznego myślenia (źródło). Gry strategiczne rozwijają umiejętności ekonomiczne oraz zarządzanie, a także pozwalają gamerowi przećwiczyć podejmowanie trudnych decyzji. Naukowcy z Texas Tech stwierdzili, że grając w tytuły kooperacyjne, uczymy się zachowań pro społecznych, empatii i znacznie chętniej pomagamy sobie wzajemnie w prawdziwym życiu (źródło).

Bariera wejścia do tego sektora rynku gier video jest wysoka – produkcje są zdecydowanie bardziej wymagające od innych gier. Wynika to z możliwości wystąpienia różnych wariantów zachowań zaproponowanych przez gracza, które muszą zostać przewidziane przy produkcji gry. Ponadto konieczne jest zachowanie spójności historycznej (w przypadku gier opartych na wydarzeniach historycznych). Z tego względu produkcje gier strategicznych nierzadko wymagają zaangażowania specjalistów z wielu dziedzin, którzy mogą wesprzeć producentów swoim doświadczeniem (dane własne spółki).

Gracze doceniają realizm, co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży gier strategicznych. StarCraft – jedna z najbardziej rozpoznawalnych pozycji strategicznych, została sprzedana w ponad 11 mln egzemplarzy (źródło), Hearts of Iron została sprzedana w 10 mln egzemplarzy (źródło). Z kolei Sid Meier’s Civilization V osiągnęła poziom sprzedaży w wysokości 8 mln egzemplarzy, a Europa Universalis IV w ponad 2 mln egzemplarzy. Na rynku polskim, jedną z bardziej rozpoznawalnych gier strategicznych jest Frostpunk, która sprzedała się w liczbie 679,334 egzemplarzy poprzez samą platformę Steam (źródło).

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

Dyskusja

Dyskusja