Początek 2019: podsumowanie kampanii Doctor Brew oraz pierwszy exit!

Przełom 2018/2019 okazał się naprawdę obiecujący! Po pierwsze – rekordowy wynik kampanii spółki Doctor Brew: aż 3,24 mln zł, czyli o 62% więcej niż zakładał cel zbiórki. Po drugie – informacja o propozycji exitu inwestorów spółki z o.o. – JedenŚlad.

Kampania Doctor Brew wystartowała na platformie Crowdway.pl 19 listopada. Spółka planowała zebrać na naszej platformie środki na część operacyjną zakupu kultowego Browaru Lwówek od Grupy Browary Regionalne Jakubiak. Do 21 grudnia, tj. w ciągu miesiąca dzięki Inwestorom Crowdway spółka zebrała 3,24 mln zł, przebijając cel zbiórki aż o 1,24 mln zł.

 

– „Szybko rosnący biznes, ogromne grono miłośników marki Doctor Brew oraz ambitny, ale realny cel, a do tego środki większe niż oczekiwaliśmy! Jesteśmy dumni i niezwykle wdzięczni inwestorom, którzy tak licznie dołączyli do społeczności ‘doctorów’ i hojnie wsparli nasz plan. Wszystkie dodatkowe środki przekraczające cel zbiórki przeznaczymy na wkład własny do kredytu bankowego na zakup Browaru Lwówek” – powiedział Łukasz Lis, prezes zarządu Doctor Brew sp. z o.o.

 

Jesienią 2018 r. Doctor Brew wydzierżawił Browar Lwówek od Grupy BRJ. Do końca października 2020 r. ma wyłączne prawo do zakupu zakładu. – „Dzięki kondycji finansowej jesteśmy w stanie sfinalizować transakcję już w ciągu pierwszych sześciu do dziewięciu miesięcy 2019 roku. Wynik kampanii crowdfundingowej to dodatkowy impuls do szybszej integracji Lwówka do struktur naszej spółki” – wyjaśnił Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych Doctor Brew.

 

Dzięki dzierżawie Browaru Lwówek spółka w miejsce obecnych, kontraktowych mocy produkcyjnych 30 tys. hektolitrów rocznie zyskuje potencjał 100 tys. Hl. – „To sprawia, że Lwówek jest dla nas inwestycją długoterminową. Mając portfolio piw Doctor Brew i Lwówek operujemy jednocześnie na rynku kraftowym i regionalnym” – dodał Tomasz Czechowski, członek zarządu Doctor Brew ds. sprzedaży.

 

Wynik kampanii Doctor Brew jest niemal dwukrotnie wyższy od poprzedniego rekordu wartości zakończonych kampanii crowdfundingu udziałowego w Polsce. W 2017 r. polsko-amerykański start-up Lovely pozyskał 1,64 mln zł, również na platformie Crowdway.pl.

 

– „Zauważamy przyspieszenie na polskim rynku crowdfundingu udziałowego pod względem liczby kampanii, inwestorów i wreszcie wzrostu wartości zbiórek” – powiedział Jakub Niestrój, prezes zarządu Crowd Ventures (platforma Crowdway.pl). To dobra prognoza dla kolejnych emitentów. Zainteresowanie wzbudzają też możliwości zyskownego wyjścia z inwestycji. –Tu jednym z pierwszych sukcesów może pochwalić się JedenŚlad. Jak dowiedzieliśmy się od jednego z inwestorów, osoby, które rok temu nabyły udziały tej spółki na naszej platformie, otrzymały propozycję ich odsprzedania z 20-proc. zyskiem” – dodał.

 

Wypożyczalnia skuterów elektrycznych na minuty JedenŚlad Sp. z o.o. w ramach zbiórki na naszej platformie pozyskała 900 tys. zł. Środki przeznaczyła na zakup pojazdów, rozwój oprogramowania i sfinansowanie wkładu własnego do kredytu. Aktualnie posiada około 450 skuterów w 6 miastach, a liczba zarejestrowanych użytkowników przekracza 30 000.