Tenczyńska Okovita SA: półmetek w kampanii – 2 000 000 zł

Akcja crowdfundingowa Tenczyńskiej Okovity od ubiegłego tygodnia odnotował 100% wzrostu i w tej chwili na koncie firmy Janusza Palikota znajdują się już 2 000 000 zł. Spółka podpisała list intencyjny z Fundacją Wisławy Szymborskiej. W ramach współpracy, procent z zysku ze sprzedaży wybranych produktów, spółka przekaże na działalność statutową organizacji. 

Fundacja Wisławy Szymborskiej została założona w kwietniu 2012 roku na mocy testamentu pozostawionego przez Noblistkę. Zgodnie z wolą poetki w skład zarządu Fundacji weszli Michał Rusinek, Teresa Walas i Marek Bukowski. Do zadań Fundacji należy opieka nad spuścizną literacką Wisławy Szymborskiej, a także działalność popularyzatorska i edukacyjna w zakresie propagowania polskiej kultury, twórczości literackiej, naukowej i czytelnictwa w Polsce oraz za granicą, jak również wspieranie idei tolerancji oraz kultury dialogu w życiu publicznym.

Na mocy podpisanego listu intencyjnego umowy Tenczyńska Okovita przekaże na rzecz Fundacji zysk od 5 do 10 gr z każdej sprzedanej butelki piwa Barrel Aged i Tenczyńskiej Okovity. Pozyskane fundusze pomogą utworzyć program stypendialny i rezydencjalny dla podopiecznych organizacji, którzy rozwijają swoją karierę literacką. 

– Szacujemy, że rocznie przekażemy Fundacji im. Wisławy Szymborskiej od 35 tys. do nawet 70 tys. zł. Wierzę, że jest to kwota, która pomoże istotnie wesprzeć utalentowanych pisarzy. Od lat obserwuję działalność Fundacji i jestem pełen podziwu dla prowadzonych aktywności, mających na celu promowanie twórczości literackiej naszej Noblistki – powiedział Janusz Palikot.

Trwająca od trzech tygodni zbiórka crowdfundingowa  Tenczyńskiej Okovity może pochwalić się zebraną kwotą 2 mln zł, wpłaconą przez ponad 800 inwestorów.

– Jesteśmy na półmetku drogi. Każdy kolejny sprzedany pakiet przybliża nas do realizacji planów. Jednak to, co mnie cieszy najbardziej, to liczba inwestorów, którzy uwierzyli w nasz projekt. 800 osób tworzy imponującą społeczność ambasadorów marki, która może wspierać nasze działania i towarzyszyć w powstawaniu całego projektu przywrócenia do życia legendarnej okowity – dodał Janusz Palikot.