Trendy w crowdinvestingu

Crowdinvesting z racji na innowacyjny charakter na polskim rynku spotyka się z niezrozumieniem. Nic w tym dziwnego, ponieważ finansowanie społecznościowe można uznawać nadal za rynek wschodzący. Mimo tego, pojawiają się na tym rynku trendy, które mogą Cię zaskoczyć.

Finansowanie społecznościowe nieruchomości.

Przewiduje się, że crowdinvesting nieruchomości będzie się w najbliższym czasie mocno rozwijał. Finansowanie społecznościowe w sektorze nieruchomości wydaje się zyskiwać na popularności już obecnie. Według ostatnich badań, nieruchomości stały się pierwszą preferowaną opcją wśród inwestorów lokujących swoje środki za pomocą platform crowdfundingowych.  

 

Eventy crowdfundingowe

Mówi się, iż jedną z wad crowdfundingu jest brak osobistych interakcji pomiędzy firmami a inwestorami. Jednak zdaje się być to nieprawdą. Aktualnie trwa trend łączenia internetowych kampanii crowdfundingowych z eventami realizowanymi przez spółki. Po zakończeniu zbiórek spółki zapraszają inwestorów na specjalnie zorganizowane gale, na których dzielą się informacjami o przedsięwzięciu, a inwestorzy nawiązują bliższe relacje ze spółką.

 

Webinary – nowy sposób komunikacji

Innym ze sposobów na polepszenie komunikacji między spółkami a inwestorami jest realizacja webinarów. Prowadzone są one podczas kampanii, kiedy to dają możliwość inwestorom poznać bliżej założycieli spółki czy dowiedzieć się o planach rozwojowych. Są też pomocne po zakończeniu zbiórki do utrzymania komunikacji między założycielami przedsiębiorstwa a osobami, które ulokowały w nim podczas kampanii środki. Podczas takich spotkań omawiane są działania bieżące w spółce, a inwestorzy mogą zadać nurtujące ich pytania.


Crowdfunding także dla spółek fast grow, a nie samych startupów.

Do tej pory crowdfunding zaspokajał potrzeby małych firm i osób, które chciały spróbować szczęścia w biznesie. Dziś większe i stabilniejsze spółki zaczynają używać crowdfundingu do testowania nowych pomysłów biznesowych i uzyskiwania informacji zwrotnych na temat potencjalnych nowych produktów.

 

Crowdinvesting staje się coraz atrakcyjniejszy zarówno dla inwestorów jak i dla spółek poszukujących finansowania. Mamy nadzieję, że nasz przegląd kluczowych trendów w tej branży da jasny obraz tego, co dzieje się na rynku.

 

 

 

Alert Inwestora

zapisz się, żeby dowiedzieć się o nowych kampaniach

[sibwp_form id=13]