Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A.

Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. to niewielki, wyjątkowo zgrany zespół, który żyje pasją do gorzelnictwa. W naszej pracy stawiamy na najwyższą jakość produktów, a także ich ekologiczne, organiczne pochodzenie. Używamy tylko naturalnych surowców ze sprawdzonych, lokalnych źródeł. Wierzymy, że w rejonie Wielkopolski znajduje się wszystko, czego potrzeba do produkcji trunków najwyższej jakości. W naszych działaniach widać troskę o środowisko. Stawiamy na tradycyjne metody wytwarzania tak, by ograniczyć ślad węglowy. Nasza siedziba znajduje się w otulinie Parku Krajobrazowego Puszcza Zielonka – zielonego serca Wielkopolski. Pobieramy wodę z własnego źródła, redukujemy emisję CO2, stosujemy filozofię „no waste”. Tworząc najlepsze alkohole, łączymy nasze doświadczenie z wysokogatunkowymi składnikami i pasją. 

Powiadom mnie o starcie

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

O nas

Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. to przedsiębiorstwo tworzone z pasją do gorzelnictwa przez niewielki, wyjątkowo zgrany zespół. W naszej pracy stawiamy na najwyższą jakość produktów, a także ich ekologiczne, organiczne pochodzenie.

Skupiamy się na realizacji pięciu filarów filozofii naszych produktów:

  • Tradycyjne receptury, rzemieślnicze wykonanie połączone z nutą nowoczesności.
  • Ekologiczne pochodzenie najwyższej jakości surowców.
  • Czerpanie z bogactwa lokalnych dostawców i okolic Puszczy Zielonki.
  • Gospodarka w obiegu zamkniętym.
  • Unikalny design produktów.

Spełniając założenia naszej filozofii tworzymy wyjątkowe i niepowtarzalne alkohole.

Źródło: Emitent. Dane za rok 2021 to dane wstępne.

Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. działa na terenie zakładu produkcyjnego należącego do IMA Polska S.A. Spółki są powiązane ze sobą poprzez osobę akcjonariusza – Jakuba Imę. Projekt Wielkopolska Manufaktura Wódek jest naturalną konsekwencją naszego wieloletniego doświadczenia w przemysłowej produkcji alkoholu. Dzięki współpracy z niemal wszystkimi producentami wódek i likierów stworzyliśmy sieć kontaktów, zaplecze technologiczne oraz infrastrukturę niezbędną do realizacji projektu. Ponadto naszą siłą jest też zaplecze w postaci zgranego zespołu posiadającego odpowiednie kompetencje i doświadczenie.

W ramach projektu Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. chcemy koncentrować się przede wszystkim na produktach premium – dystrybuowanych także na rynki zagraniczne – przyjmując mniejszą skalę produkcji. Planujemy wytwarzać partie alkoholu jakości premium jedynie z naturalnych, lokalnych składników, a do ich produkcji wykorzystywać tylko zieloną energię i wodę pozyskiwaną z własnego ujęcia. Skupimy się głównie na produktach ekologicznych i organicznych. Wszystkie składniki – takie jak owoce, zboża, miód itp. – czerpiemy od lokalnych dostawców, działających w okolicach Murowanej Gośliny i Puszczy Zielonki. W naszych produktach najważniejsza nie jest zawartość alkoholu, ale składniki w postaci owoców i zbóż. Jako przedsiębiorstwo wspieramy lokalną społeczność oraz ekosystem Puszczy Zielonki. Jesteśmy nastawieni na produkcję zróżnicowanych alkoholi. Przygotowujemy wódki i nalewki na bazie spirytusów żytnich, pszenicznych, ziemniaczanych, jęczmiennych z najwyższej jakości składników. Systematycznie będziemy rozszerzać naszą ofertę o produkty i marki, które są zgodne z naszą filozofią produkcji „no waste”, ideą poszanowania natury i życia w społeczności lokalnej. Małe destylarnie, unikatowe regionalne produkty oraz technologie chroniące środowisko – to nasz cel.

Receptury naszych produktów są wynikiem wiedzy i doświadczeń rodziny, która z pasją i zaangażowaniem zajmuje się gorzelnictwem od trzech pokoleń. Połączenie tych umiejętności sprawia, że tworzymy doskonałej jakości produkty rzemieślnicze, które odpowiadają obecnym potrzebom rynku.

Niepowtarzalność designu naszych produktów przykuwa uwagę, a zarazem oddaje ich charakter. Jesteśmy pewni wysokiej jakości naszych produktów, dlatego zapewniamy im unikalny wygląd.

Nasza historia

Historia trzech pokoleń doświadczenia w gorzelnictwie rozpoczęła się w 1957 roku, kiedy Antoni Ima ukończył kurs gorzelniczy.

Swój kunszt szlifował w wielu destylarniach. Do dziś cały zespół czerpie wiedzę z jego doświadczenia, czego najlepszym dowodem jest receptura wiśniówki, która pozostaje niezmieniona od ponad 60 lat.

Syn Antoniego – Krzysztof od najmłodszych lat kochał eksperymentować. Kontynuując tradycje rodzinne opracował nowe unikatowe receptury, a z pasji do inżynierii stworzył wiele nowoczesnych instalacji gorzelniczych w całej Polsce.

Wnuki Antoniego – Jakub i Michał, z zamiłowania do gorzelnictwa, jako trzecie pokolenie kontynuują rodzinną tradycję i 2018 roku otworzyli w malowniczych okolicach Puszczy Zielonki małą kraftową rozlewnię alkoholu.

1957r.

  • dziadek Antoni Ima kończy kurs gorzelniczy i rozpoczyna historię rodzinnej tradycji Lata 70’ 80’ opracowanie rodzinnych receptur nalewek wykorzystywanych w produkcji do dzisiaj

Lata 70’ 80’

  • opracowanie rodzinnych receptur nalewek wykorzystywanych w produkcji do dzisiaj

2010r.

  • rozpoczęcie produkcji alkoholi w zakładzie produkcyjnym w Murowanej Goślinie

2015r.

  • powstanie koncepcji kraftowych alkoholi mocnych.

2016r.

  • zawiązanie spółki Wielkopolska Manufaktura Wódek sp. z o.o (18.02.2016)

2018-2019r.

  • budowa małej zestawialni i rozlewni alkoholu

2019r.

  • pierwszy zlecenie rozlewu luksusowej marki alkoholi

2020r.

  • stworzenie nowych marek wódek i nalewek

2021r.

  • stworzenie dwóch nowych marek ginu

2021r.

  • przekształcenie spółki w spółkę akcyjną (11.02.2021)

2023r.

  • Spółka zamierza / rozważa zadebiutować na NewConnect*
  • *Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.

Nasz zespół

Jakub Ima

Prezes Zarządu i założyciel Wielkopolskiej Manufaktury Wódek S.A. Odpowiedzialny za koncepcję funkcjonowania Wielkopolskiej Manufaktury Wódek S.A., odważny i zaangażowany twórca misji i strategii rozwoju całego przedsięwzięcia. Swoje bogate, ponad 10-letnie doświadczenie w branży alkoholowej zdobywał już jako student kierunku finanse i rachunkowość przedsiębiorstw. Pasjonat nowoczesnych rozwiązań branżowych, z sukcesem przeprowadził kilka wielomilionowych projektów inwestycyjnych. Spółka IMA Polska, którą również zarządza, w ciągu 9 lat zwiększyła sprzedaż z 5 tys. do 200 mln zł.

Krzysztof Ima

Inżynier i główny technolog spółki.Wizjoner wprowadzający w życie swoje innowacje technologiczne. Wynikiem jego wiedzy z technologii żywności połączonej z przeogromnym doświadczeniem i pasją są doskonałe receptury wyrobów Wielkopolskiej Manufaktury Wódek.  Twórca nowoczesnych rozwiązań produkcyjnych, nadzorujący technologię procesu wytwarzania  wyrobów od zbóż do produktu gotowego. Pasjonat nowinek kulinarnych.

Michał Ima

Akcjonariusz Wielkopolskiej Manufaktury Wódek S.A. Absolwent Politechniki Poznańskiej. Posiada bogate doświadczenie w sprzedaży detalicznej i e-commerce. W projekcie Wielkopolskiej Manufaktury Wódek S.A. odpowiedzialny jest za logistykę, zakupy oraz rozwój punktów sprzedaży.Uwielbia piękne i szybkie samochody.

Dominik Czubak

Mgr inż. technologii żywności, który wiele lat temu postanowił związać się branżą alkoholową i z zamiłowaniem kontynuuje swoją pasję. Odpowiedzialny za zarządzanie rozlewnią w Wielkopolskiej Manufakturze Wódek. Każda rozlana butelka alkoholu w Wielkopolskiej Manufakturze Wódek przechodzi przez jego wymagający system kontroli. Bogate doświadczenie w zakresie procesów zakupu i perfekcjonizm w doborze surowców do produkcji alkoholi przekłada na doskonałą jakość produktów.  Czas wolny spędza na swoim Harley’u.

Aleksandra Przybylak

Dyrektor finansowy w Wielkopolskiej Manufakturze Wódek S.A. Zdobytą na poznańskich uczelniach wiedzę ekonomiczną i prawniczą przekuwa w praktyce na funkcjonowanie firmy. Zajmuje się tworzeniem procesów organizacyjnych, pozyskiwaniem funduszy na realizację projektów rozwojowych oraz kieruje pracami zespołu finansowo-księgowego.

Tomasz Solman

Kierownik Sprzedaży w Wielkopolskiej Manufakturze Wódek S.A.. Jest specjalistą w łączeniu swoich kompetencji sprzedażowych z marketingiem i promocją marki. Charyzmatyczna osobowość powoduje, że bardzo lubi wyzwania i zawsze aktywnie poszukuje nowoczesnych, skutecznych rozwiązań co przekuwa na wzrosty sprzedaży produktów Wielkopolskiej Manufaktury Wódek. Uwielbia podróże w nowe, nieznane miejsca świata.

Nasze usługi

W ramach projektu Wielkopolska Manufaktura Wódek S.A. oferujemy nie tylko szeroki wybór najlepszych trunków, tworzonych na bazie wyselekcjonowanych lokalnych składników najwyższej jakości, ale i gamę usług odpowiadających potrzebom naszych klientów.

Skład podatkowy

Dla zainteresowanych klientów przygotowaliśmy możliwość skorzystania z opcji magazynowania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Banderolowanie

Na życzenie klientów możemy opatrzyć ich towary niezbędnymi, wymaganymi znakami akcyzowymi.

Magazynowanie

Obok usługi przechowywania towarów w ramach składu podatkowego, oferujemy także możliwość magazynowania w standardowych warunkach. Jeśli tego potrzebujesz, przechowamy dla Ciebie Twoje produkty.

Stworzymy dla Ciebie nową markę własną

W szerokiej ofercie naszych usług klienci znajdą także profesjonalne tworzenie marek własnych. Jeśli marzył Ci się własny brand alkoholi, pomożemy Ci go urzeczywistnić.

Rynek

Rynek mocnych alkoholi w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat przeszedł dużą  rewolucję. Po okresie spadków sprzedaży  rozpoczęła się nowa era – wzrostu napędzanego między innymi przez młodszych świadomych konsumentów, sięgających po trunki z wyższej półki jakościowej.

Dane Nielsen Polska wyraźnie pokazują wzrostowy trend na polskim rynku mocnych alkoholi. W pierwszym półroczu 2019 roku Polacy na trunki wysokoprocentowe wydali 7,3 mld zł, czyli 8,89 proc.* więcej niż w analogicznym okresie roku 2018. Pozycja lidera wśród mocnych alkoholi przypadła wódce. Jej sprzedaż w pierwszym półroczu 2019 roku sięgnęła 123 mln litrów, a wartość sprzedaży wyniosła 5,86 mld zł. Oznacza to wzrost o ilościowo 5,3 proc. w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku i o 7 proc. pod względem wartości sprzedaży. Dane Nielsena od października 2018 do końca września 2019 r. pokazują, że Polacy wydali na wódkę 12,1 mld zł, czyli o 5,6 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrost ilościowy w tym czasie sięgnął 3,8 proc.

Zmiany na polskim rynku alkoholi mocnych dotyczą nie tylko notowanych wzrostów sprzedaży, ale też konsumentów. Jak wynika z badań, coraz śmielej sięgają oni do kieszeni, by sfinansować zakup alkoholu – w tym także wódki – „z wyższej półki”. Cena trunków przestaje odgrywać główną rolę – na pierwszy plan wysuwają się inne elementy… Pokazują to także badanie zrealizowane w 2019 roku przez agencję badawczą Puzzle Research**. Zgodnie z danymi, co piąty pijący respondent zmienił w ciągu ostatnich dwóch lat swoje zwyczaje dotyczące spożycia alkoholu. Wśród najważniejszych zmian pojawiło się sięganie po alkohole wyższej jakości. Dla polskich konsumentów istotne stało się poszukiwanie nowych smaków, lokalnych ofert, mniejszych producentów. Przekłada się to na zwiększenie się również znaczenie segmentu alkoholi premium. Trendy rynkowe wyraźnie pokazują, że Polacy chętniej wybierają produkty, wyróżniające się z bogatą historią oraz potwierdzoną wysoką jakością. Równocześnie coraz częściej szukają polskich produktów od lokalnych producentów. Rozkwit przeżywa także kraftowy wycinek rynku mocnych alkoholi. Powrót do tradycyjnej, rzemieślniczej produkcji trunków wysokoprocentowych i idące z nim w parze odczarowanie negatywnego wizerunku wódki mogą przełożyć się na pozyskanie nowej grupy konsumentów – podobnie jak w przypadku piw rzemieślniczych.

Za rozkwit kraftowego segmentu mocnych alkoholi w dużej mierze odpowiada nowe pokolenie konsumentów, czyli millenialsi. To właśnie ich decyzje – zgodnie z danymi światowego lidera rynku badań, firmy Mintel – odpowiadają za wzrost popytu na mocne alkohole z kategorii rzemieślniczych. Trend ten widoczny jest nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Przedstawione dane są przygotowane na podstawie raportu “Rynek Kraftowych Napojów Spirytusowych”, który został przygotowany przez moodagency (https://moodagency.pl/) na zlecenie IMA Polska S.A.

*Źródło : https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/sprzedaz-i-konsumpcja-wodki-w-polsce-ile-polacy-pija-mocnego-alkoholu/wz7wh2x
** Źródło: https://hurtidetal.pl/article/art_id,27771-60/rynek-alkoholi-w-polsce/

Nasza produkcja

Jesteśmy nastawieni na różnorodną produkcję. Przygotowujemy wódki i nalewki na bazie spirytusów żytnich, pszenicznych, ziemniaczanych, jęczmiennych oraz na bazie ekologicznych zbóż. Nasz spirytus jest wielokrotnie destylowany oraz rektyfikowany – wykorzystujemy ponad 200 półek destylacyjno-rektyfikacyjnych. Możemy przygotować wódki całkowicie naturalne, niefiltrowane lub poddać je filtracji na bazie srebra, złota, platyny, co zapewni im niepowtarzalny aromat.

W portfolio naszych alkoholi klienci znaleźć mogą trunki o starannie dopracowanych recepturach, wykonane z pasją z surowców najwyższej jakości. Tradycyjne podejście do produkcji i przepisów łączymy z nowoczesną technologią i produktami z najlepszych lokalnych źródeł z terenów Wielkopolski. Dzięki temu na liście naszych wyrobów nie brak ani produktów kraftowych, ani tych z półki premium, odpowiadających gustom nawet najbardziej wymagających klientów. Wszystkie trunki Wielkopolskiej Manufaktury Wódek powstają z miłości do destylacji.

Produkty

Nalewki sezonowe

Niezwykły smak i aromat ze starannie dobranych owoców z wielkopolskich sadów i ogrodów – oto znak rozpoznawczy naszych Nalewek sezonowych. Do ich produkcji wykorzystujemy najwyższej jakości składniki i krystalicznie czystą wodę. Wśród oferowanych przez nas smaków znajdują się: rabarbar, wiśnia, dereń, mirabelka i pigwa.

Produkty Premium

W bogatym portfolio naszych wyrobów alkoholowych nie brak także propozycji dla miłośników wyrafinowanych smaków, prosto z wyższej półki jakościowej. Nasza produkcja premium obejmuje wódki w kilku różnych rodzajach. Ich bazą są oczywiście najwyższej jakości, lokalnie pozyskane składniki i krystalicznie czysta woda z naszej studni. W ofercie nasi klienci znajdą propozycje o wyrafinowanym smaku i mocnym charakterze.

Strategia rozwoju

Nasza strategia rozwoju zakłada działania na wielu różnych płaszczyznach. Chcemy działać szeroko, rozwijać się w różnych kierunkach i specjalizować, by móc nie tylko realizować własne ambicje, ale coraz lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych wymagających klientów i spełniać je. Zakładamy rozwój przede wszystkim na trzech głównych płaszczyznach: usług, marek własnych i dystrybucji.

Marki własne

W ramach rozwoju projektu zakładamy stałe poszerzanie oferty naszych marek własnych. Chcemy, by obok alkoholi już znajdujących się w naszym portfolio, pojawiły się produkty nowe, pozwalające na dotarcie do koneserów trunków, którzy być może pozostawali dotąd poza naszym zainteresowaniem. Planujemy prace nad markami własnymi oferującymi:

  • gin,
  • wódki czyste,
  • nalewki i produkty sezonowe.

Dystrybucja

Strategia rozwoju, którą przyjmujemy, zakłada także poszerzenie naszych możliwości związanych z dystrybucją. Chcielibyśmy kierować się w stronę marek kraftowych oraz zagranicznych alkoholi klasy premium.

Strategia promocji

Obok działań ukierunkowanych bezpośrednio na rozwój projektu, planujemy także szeroko zakrojoną kampanię marketingową w ramach strategii promocji marki. W tym celu zakładamy wykorzystanie trzech głównych kanałów dotarcia do klientów. Nasza strategia promocji przewiduje szerokie działania w obrębie: tradycyjnych metod promocji, mediów społecznościowych i strony internetowej.

Alert Inwestora

Zapisz się, aby dowiedzieć się o starcie kampanii.

Dyskusja

Dyskusja