Craft-funding Janusza Palikota doceniony za komunikację medialną i inwestorską

Związek Firm Public Relations ogłosił laureatów XVIII edycji Złotych Spinaczy. Po raz pierwszy w historii konkursu do statuetki nominowano kampanie crowdfundingu udziałowego. Srebrny Spinacz 2020 w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” otrzymali wspólnie: Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR oraz MarkNeting za projekt „Craft-funding Janusza Palikota”. W tej edycji nie przyznano Złotego Spinacza.

W kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” statuetką Srebrny Spinacz 2020 uhonorowano projekt pt. „Craft-funding Janusza Palikota”. Pod tym hasłem kryje się trzy kampanie crowdfundingu udziałowego, realizowane od października 2019 do sierpnia 2020.

Janusz Palikot w ciągu 1 roku zainicjował niezależne strukturalnie podmioty: Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe i Alembik Polska. Jako jedyny w historii polskiego crowdinvestingu pozyskał poparcie inwestorów dla trzech projektów biznesowych.

Każda ze spółek pozyskała po 1,1-1,3 tys. inwestorów i osiągnęła 100% celu emisji akcji, tj. po średnio 4,18 mln zł, w tym dwie z nich w około 30 dni. Tenczyńska Okovita osiągnęła też największą wartość wśród kampanii crowdfundingu inwestycyjnego w Polsce w 2019 roku.

Za komunikację medialną, inwestor relations oraz działania w mediach społecznościowych odpowiadały: platforma Crowdway.pl oraz agencje Hello PR i MarkNeting.