Crowdway pomógł spółkom zebrać już rekordowe 70 mln zł w ramach emisji crowdinvestingowych.

Spółki prowadzące emisje akcji przy wsparciu Crowdway – wiodącej platformy crowdinvestingowej w Polsce – do połowy lipca 2021 roku pozyskały ponad 70 mln zł finansowania. Crowdway to pierwsza w Polsce platforma, przy której wsparciu emitenci pozyskali ponad 70 mln złotych.

Rynek crowdfundingu udziałowego w Polsce jest na wznoszącej fali. Każdy rok przynosi informacje o kolejnych rekordach, co świadczy o wzroście popularności tą formą inwestycji zarówno ze strony perspektywicznych biznesów, jak i inwestorów. Cieszymy się z rezultatów obranej przez Crowdway drogi jakościowego doboru emitentów współpracujących z naszą platformą. Wierzymy, że zmiany w prawie przysłużą się do dalszego rozwoju i popularyzacji tej metody finansowania przedsiębiorstw – powiedział Marcel Rowiński, Dyrektor operacyjny Crowdway.

Od momentu uruchomienia platforma Crowdway wspierała 37 emisji akcji. Zakończono 31 emisji, z czego 21 pełnym sukcesem, tj. zebraniem całej wnioskowanej kwoty. W tym czasie inwestorzy społecznościowi dokonali niemal 15 000 inwestycji na średnią kwotę 4 866 zł. Największa jednorazowa inwestycja wyniosła 700 000 zł, a druga w kolejności 500 000.

Ostatnio, w zaledwie 6 godzin, kwotę 2,4 mln zł zebrała spółka Alba Konopie, jedna z niewielu polskich firm kontrolujących proces produkcji swoich wyrobów od materiału siewnego, przez uprawę i ekstrakcję, aż do finalnego, certyfikowanego produktu. Do innych spółek konopnych promowanych przez Crowdway należą dwa inne rekordy polskiego crowdfundingu udziałowego. Kombinat Konopny zebrał 4,2 mln zł w niespełna 40, a CanPoland 4,4 mln zł w zaledwie 11 minut.Crowdway wspiera emisje akcji spółek z różnych branż. Na platformie promowane były zakończone pełnym sukcesem projekty Janusza Palikota, w tym Tenczyńska Okovita SA, Alembik Polska SA czy Tenczynek Bezalkoholowe SA. Wśród emitentów znalazły się też Farmy Fotowoltaiki z branży OZE czy polska marka wegańskiej czekolady Las Vegan’s. Platforma wspierała także popularne browary, jak Browar za Miastem czy e-commerce jak Akardo, Pora na Pola czy Coffeedesk.