Independent bottler w kampanii crowdinvestingowej

Odnajdują unikatowe destylarnie, kreują kolekcjonerskie edycje alkoholi i zlecają ich butelkowanie. Stworzona przez nich butelka na licytacji w Hong Kongu osiągnęła cenę 700 000 zł, a zegarek z rumem wykonany na podstawie ich pomysłu promował Pierce Brosnan. Mowa o spółce Wealth Solutions, której kampania crowdinvestingowa trwa. Jej celem jest pozyskanie do 2,5 mln zł na wprowadzenie kolejnych serii kolekcjonerskich alkoholi i własnych marek dla szerszego kręgu konsumentów.

Wealth Solutions SA przygotowała już ponad 30 kolekcjonerskich edycji alkoholi: whisky, rumów, koniaków i win z całego świata. Jako independent bottler, stworzyła unikatowe edycji kilkudziesięcioletnich whisky z takich destylarni, jak Glen Grant, Glenfarclas, Clynelish czy Karuizawa. Sprzedała około 3 tysięcy butelek whisky w cenie od kilku do nawet kilkuset tysięcy złotych każda.

Spółka realizuje projekty własne, a także na zlecenie renomowanych partnerów zewnętrznych, takich jak sieć hoteli Ritz-Carlton (limitowana edycja rumu), japońska Dekanta (edycja Karuizawa) czy koncern Diageo. W 2016 roku stworzyli dla szwajcarskiej marki Speake-Marin koncept zegarka z kroplą najstarszego rumu na świecie, Harewood Rum z 1780 roku, umieszczoną w jego wnętrzu. Produkt był promowany przez aktora Pierce’a Brosnana.

Alkohole w kolekcji i do konsumpcji

Firma Wealth Solutions została założona przez Macieja Kossowskiego i Michała Kowalskiego w 2007 roku. Obecnie kieruje nią Radosław Butryn. – W ciągu kilkunastu lat działalności rozwijaliśmy różne produkty i usługi dla klientów premium. W ostatnich latach koncentrujemy się na alkoholach – mówi Radosław Butryn, prezes zarządu Wealth Solutions SA.

Jako independent bottler luksusowych trunków, spółka osiągnęła międzynarodowy sukces. – Zamierzamy stworzyć kolejne edycje alkoholi dla kolekcjonerów. Równolegle wykorzystując wieloletnie doświadczenie w branży, planujemy wprowadzić na rynek własne marki whisky, wódki i miodów pitnych skierowane do szerszego kręgu konsumentów w segmencie premium. Do udziału w obu projektach postanowiliśmy zaprosić crowdinwestorów – dodaje prezes.

W 2019 roku spółka odnotowała przychody w wysokości 11,12 mln zł oraz zysk netto na poziomie 591 tys. zł (dane przed audytem). Z kolei w I kwartale 2020 roku obroty sięgnęły 4,18 mln zł, zaś zysk netto przekroczył 298 tys. zł.

Strategia rozwoju Wealth Solutions zakłada osiągnięcie w okresie od września 2020 do sierpnia 2021 roku przychodów w wysokości 9,8 mln zł, a w kolejnych latach odpowiednio 10,96 mln i 13,07 mln zł. W tych okresach spółka zakłada, że zysk operacyjny wzrośnie z 1,04 mln zł za okres od września 2020 do sierpnia 2021 roku, do 4,89 mln zł od września 2022 do sierpnia 2023. Sprzedaż alkoholi konsumpcyjnych ma docelowo odpowiadać za jedną trzecią przychodów spółki. – Zamierzamy rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy inwestorom od roku obrotowego 2022 w wysokości od 50 do 100 proc. zysku – zapowiada Radosław Butryn.

Kampania crowdfundingowa

Cel kampanii crowdfundingowej wynosi 2 505 600 zł. W przypadku realizacji 100 proc. wartości zbiórki spółka przeznaczy 1 mln zł na stworzenie kolejnych serii kolekcjonerskich edycji whisky i rumów oraz 800 tys. zł na kreację alkoholi konsumpcyjnych: whisky, produkowanych w Polsce miodów pitnych oraz kraftowej wódki. Pozostałe środki, ok. 706 tys. zł wyda na promocję, dystrybucję i wsparcie sprzedaży w obu dywizjach biznesowych. 

Przez kampanię crowdfundingową chcemy oczywiście zasilić kapitał spółki na planowane inwestycje w obie dywizje, ale jednocześnie zaistnieć w szerszej świadomości naszych przyszłych klientów – wyjaśnia współzałożyciel Wealth Solutions SA, Maciej Kossowski.

W trwającej ofercie crowdinwestorzy inwestorzy oprócz akcji spółki i prawa do dywidendy, otrzymają benefity, w tym e-booki i szkolenia online z degustacji whisky, zniżki na zakupy alkoholi premium z linii trunków konsumpcyjnych oraz zestawy degustacyjne. Minimalna wartość inwestycji wynosi 580 zł.

Szczegółowe informacje o zbiórce na moje.wealth.pl